הכלה והשתלבות בגני הילדים בחינוך החרדי חזרה
בהיותנו אנשי חינוך ופרטים בחברה, עלינו להנחיל את התפיסה כי לכל ילד ופרט יש צרכים, וכי על המענים להיות מגוונים כדי לאפשר לכל אחד לקבל מענה מותאם למימוש צרכיו.
גן הילדים הוא מסגרת החינוך הראשונה, על כן השפעתו רבה וביכולתו לייצר תשתית לחברה מכילה ומגוונת המאפשרת לכל ילד לממש את יכולותיו במלואן. הגן הוא גם בסיס ראשוני ליצירת קשרים ושיתופי פעולה מבוססי אמון בין הצוות החינוכי ובין ההורים לקידום ילדם ולהשפעה על באי הגן – ילדים, צוותי חינוך, משפחות וחברי קהילה נוספים.
הכלה והשתלבות
חזרה לראש הדףנהלים והנחיות
חזרה לראש הדף- מיפוי ובנייה של תוכנית עבודה לגננת
- טופס תיאור תלמיד גן בוועדת זכאות ואפיון
חשוב לזכור כי בוועדה שותפים הורי התלמיד. יש לרכך ולעדן את המסר ולהעבירו ברגישות ובנימה חיובית. יש לפתוח במילים חמות המתארות את טיב הקשר, שיתוף פעולה וההתגייסות מצד ההורים, תכונות אופי ייחודיות, כישרונות התלמיד והופעתו החיצונית. - מיצוי אפשרויות
- שאלוני הפניה לוועדת זכאות ואפיון – גני ילדים
- טופס ויתור סודיות להורים
- שאלון להורים
- סיכום דיון צוות רב מקצועי והסכמת הורים
- גורמים שאבחנתם קבילה
- מערכת צירוף מסמכים
- סרטון הדרכה למילוי שאלונים וצירוף מסמכים
ניהול צוות גן מורחב
חזרה לראש הדףהכלה למעשה
חזרה לראש הדף- סיפור השראה
- ארבעה ממדי הכלה
התאמות פדגוגיות, התאמות ארגוניות, התאמות רגשיות-חברתיות והתאמות סביבתיות ופיזיות - כישורים בין-אישיים
אמפתיה – הזדהות נפשית עם רגשותיו או מחשבותיו של אדם אחר; הקשבה – האזנה, שמיעה מכוונת, תשומת לב לנאמר - ויסות רגשי
דרכי התמודדות ואסטרטגיות ויסות רגשי על פי הגישה ההתנהגותית - המלצה לתהליך קליטת ילד עם צרכים ייחודיים בגן הילדים