דלג אל:

למידה מרחוק בחירום

למידה מרחוק בחירום

"חַזְּקוּ יָדַיִם רָפוֹת וּבִרְכַּיִם כֹּשְׁלוֹת אַמֵּצוּ "
[יְשַׁעְיָהוּ ל"ה , ג']


מִבַּעַד לְמָסַךְ עָשָׁן, מִתּוֹךְ לְבָבוֹת אֲחוּזֵי - רַעַד,
בּוֹקַעַת קֶרֶן שֶׁל תִּקְוָה!
קוֹל מְנַחֵם עוֹלֶה וּמַכְרִיז בָּנַי אַל פַּחַד!
כִּי עַל כָּל פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה.

צוות חינוך יקר
בידכם סוד הקסם, להמשיך לעורר לבבות, לחבר שוב את התלמידים אל עוגן ההצלה שהוא עיסוק בלמידה ועשיה מבורכת. לבל יפלו למלכודת הבטלה שהיא "אם כל חטאת".
לשם כך, העלינו יחידות לימוד בתחומי דעת שונים מתוך תוכנית הלימודים. היחידות נערכו על פי דרישות הלימוד ובזיקה לאירועים הקשים העוברים על בני עמינו.
מקווים כי הם ישמשו לכם לעזר ולתועלת זוהי המשימה המוטלת על כתפינו.
בהצלחה.

צוות ההדרכה והפיקוח עומד לכם לסיוע בכל דבר ועניין

מיקוד וחוקי מענה לשנת תשפ"ד

מיקוד וחוקי מענה לשנת תשפ"ד

בהמשך לחוזר חירום שפורסם להלן חוזר חירום מעודכן בכל תחום דעת ועל פי המעגלים שהוגדרו:
תנ"ך | יהדות | ספרות 
עברית | היסטוריה | אזרחות

בשל הקושי הרב לייצר שיגרת לימודים ויחד עם זאת לאפשר מסגרת היבחנות, עשינו שינויים בחוקי המענה בבחינות הבגרות כפי המפורט בחוזרים המצורפים.
חוקי המענה והמיקוד חלים על מועד קיץ תשפ"ד ומועד ב' בעברית.

תנ"ך עצמאי על יסודי

יהדות עצמאי על יסודי

ספרות עצמאי על יסודי

היסטוריה עצמאי על יסודי

  • עם זוכר - חלק א | חלק ב | חלק ג
    ביחידה זו נעסוק בהיבט התורני של משמעות הזכרון היהודי, התלמיד יתחבר למשמעות הזכרון בכל הרבדים והמעגלים בדגש על חיבור לכלל והעצמה לפרט.
  • מלחמת ששת הימים - חלק א | חלק ב
    ביחידה זו נלמד על הגורמים למלחמת ששת הימים, מהלכה ותוצאותיה ונתייחס לאירועים האקטואליים בימים אלו.
  • שיעורים מוקלטים- היסטוריה
    קישור זה מפנה למקבץ שיעורים מוקלטים בהסטוריה, השיעורים בנויים ע"פ תכנית הלימודים.

אזרחות עצמאי על יסודי

עברית עצמאי על יסודי

  • שיעור- הזכות שלא לדעת
    ביחידה זו נכיר את המבנה הטיעוני ונרכוש מיומנות של כתיבה טיעונית, היחידה מזמנת שיח כיצד להשתמש בתקשורת ובמדיה באופן מושכל.
  • שיעור- סוגי טקסטים
    ביחידה זו נכיר סוגות שונות של טקסטים ואת המאפיינים של הסוגות, תוך קריאת טקסטים אקטואליים לתקופה זו.
  • שיעור- הקניית הסקירה
    ביחידה זו נכיר את מבנה הסקירה ועקרונות הסקירה, בדגש על רכישת מיומנות כתיבת סקירה.

מגמות טכנולוגיות - אומנויות עיצוב המוצר, מידע ונתונים

  • מידע ונתונים- משחק פתיחה
    ביחידה זו נחווה את עקרונות המגמה בעזרת משחק, היחידה מתאימה לשיעור פתיחה. על מנת להפעיל את המשחק יש להוריד אותו קודם למחשב.
  • מידע ונתונים - חיפוש במאגרי מידע
    ביחידה זו נלמד את עקרונות חיפוש ואיתור מידע , היחידה משלבת את החומר הלימודי עם תוכן אקטואלי.
  • אומנות העיצוב - קוד חזותי כיתה י'
    ביחידה זו נתרגל זיהוי קודים חזותיים באמצעות עיון ביצירות שנעשו בתקופה קשה זו. נעמוד על ההבדלים בין יצירות המבטאות כאב ואבל לבין יצירות המביעות תקווה ואמונה ונותנות כח.

פסיכופדגוגיה

  • מצגת | מאמר - הוראה ולמידה מחזקת חוסן
    ביחידה מצגת וטקסט נלווה המתמקדים בתפקיד המחנך כמי שפועל לחיזוק החוסן של התלמידים.
    ד"ר פלורה מור, פסיכותרפיסטית, יוצרת ומובילה של הגישה המגדלת, התפיסה החינוכית הפסיכו-חברתית PSEA. במסגרת תפקידה כראש תחום בג'וינט-אשלים, עומדת בראש פיתוח התערבויות בית ספריות, פיתוח פרופסיונלי בשדה ותארים באקדמיה המושתתים על התפיסה ומיזמים חברתיים המשנים את מסוגלות מערכת החינוך להכלה וצמיחה של תלמידים במצבי מצוקה, סיכון, טראומה ונשירה.
    ד"ר אורי פיש, פסיכולוג חינוכי, מסביר איך כדאי לדבר עם תלמידים, מהם הצרכים העיקריים שעולים ואיך מבוגרים משמעותיים יכולים לסייע לילדים להתמודד עם האתגרים העולים במצבי לחץ ומצוקה.
  • איך כדאי לדבר עם תלמידים - הקלטה ד"ר אורי פיש
    ד"ר אורי פיש, פסיכולוג חינוכי מומחה בתלמודי תורה שפ"ח ירושלים, מסביר איך כדאי לדבר עם תלמידים, מהם הצרכים העיקריים שעולים ואיך מבוגרים משמעותיים יכולים לסייע לילדים להתמודד עם האתגרים העולים במצבי לחץ ומצוקה.
  • משחק קלפים - איוורור רגשות מיזם "גדל"
    קלפים המלווים פעילות סדנה לתלמידים שבה מתקיים שיח מוגן שנותן לתלמידים מקום וזמן לשתף את חבריהם ולעבד יחד את תחושותיהם ומחשבותיהם. כל תלמיד בוחר קלף ומשתף את חבריו על פי רצונו ובאופן שמתאים לו.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il