דלג אל:

למידה בחירום

למידה מרחוק בחירום

"חַזְּקוּ יָדַיִם רָפוֹת וּבִרְכַּיִם כֹּשְׁלוֹת אַמֵּצוּ "
[יְשַׁעְיָהוּ ל"ה , ג']


מִבַּעַד לְמָסַךְ עָשָׁן, מִתּוֹךְ לְבָבוֹת אֲחוּזֵי - רַעַד,
בּוֹקַעַת קֶרֶן שֶׁל תִּקְוָה!
קוֹל מְנַחֵם עוֹלֶה וּמַכְרִיז בָּנַי אַל פַּחַד!
כִּי עַל כָּל פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה.

צוות חינוך יקר
בידכם סוד הקסם, להמשיך לעורר לבבות, לחבר שוב את התלמידים אל עוגן ההצלה שהוא עיסוק בלמידה ועשיה מבורכת. לבל יפלו למלכודת הבטלה שהיא "אם כל חטאת".
לשם כך, העלינו יחידות לימוד בתחומי דעת שונים מתוך תוכנית הלימודים. היחידות נערכו על פי דרישות הלימוד ובזיקה לאירועים הקשים העוברים על בני עמינו.
מקווים כי הם ישמשו לכם לעזר ולתועלת זוהי המשימה המוטלת על כתפינו.
בהצלחה.

צוות ההדרכה והפיקוח עומד לכם לסיוע בכל דבר ועניין

מיקוד וחוקי מענה לשנת תשפ"ד

מיקוד וחוקי מענה לשנת תשפ"ד

בהמשך לחוזר חירום שפורסם להלן חוזר חירום מעודכן בכל תחום דעת ועל פי המעגלים שהוגדרו:
תנ"ך | יהדות | ספרות 
עברית | היסטוריה | אזרחות

בשל הקושי הרב לייצר שיגרת לימודים ויחד עם זאת לאפשר מסגרת היבחנות, עשינו שינויים בחוקי המענה בבחינות הבגרות כפי המפורט בחוזרים המצורפים.
חוקי המענה והמיקוד חלים על מועד קיץ תשפ"ד ומועד ב' בעברית.

תחומי דעת על יסודי

תנ"ך עצמאי על יסודי

יהדות עצמאי על יסודי

ספרות עצמאי על יסודי

  • שיר- חלון בית אבא - א. מירסקי
    ביחידה זו נלמד דרך תיאורים ליריים ומאפייני שירה רבים על מאורעות השואה בדגש על כוחה של המשפחה המלוכדת שאף כוח בעולם לא יוכל לשבור.
  • שירים: צרור - צ. יאיר, ערגה - ה. תראל
    ביחידה זו נלמד בדרך אליגורית כיצד נוכל להסיק מסקנות מדויקות שאינן בהכרח מבוססות על מראה עיניים.
  • פיוט - כי אשמרה שבת - רבי אברהם איבן עזרא
    ביחידה זו נלמד פיוט בנימי המתאר את מעלת שמירת השבת ע"י רעיונות מיוחדים ומאפיינים צורניים.
  • רשימה - הלילה - הרב דוד זריצקי
    ביחידה זו נלמד רשימה אליגורית המרמזת על טיפוסים אנושיים, אופטימיים ופסימיים ונדון על הדרך המועדפת.
  • רחל - א. מרגלית
    ביחידה זו נלמד שיר לירי אודות הקשר העז והתמידי בין רחל אמינו לבניה ונפנים את היכולת להתרפק על אמא רחל בגלות הקשה, היחידה כוללת מצגת.
    מערך שיעור | מצגת
  • מחזה לישרים תהילה – רמח"ל
    ביחידה זו נתמקד באלמנט הדרמתי המרכזי שהוא מלחמה. נתבונן בלוחמים שעליהם מספר המשל ונרחיב את משמעותם הסמלית תוך כדי מתן דעת למה שאנו חווים היום.
    מערך שיעור | מצגת
  • שני ציירים
    ביחידה זו נלמד סיפור ברסלבי אלגורי המעצים את ערך הערבות ההדדית, בו דמויות אקטיביות ועקרוניות תומכות ומכילות דמויות פסיביות ונחשלות ומקדמות אותן אל היעד הנדרש.
    מערך שיעור | מצגת
  • בר מצוות הבן
    ביחידה זו נלמד שיר משירי שואה המתאר גורל משפחה יהודית אחת ומעלה על נס את כוח הנצח של העם היהודי, את ההישרדות הניסית של כבשה אחת מול שבעים זאבים. את התקומה לאחר החורבן.
    מערך שיעור | מצגת

היסטוריה עצמאי על יסודי

  • עם זוכרחלק א | חלק ב | חלק ג
    ביחידה זו נעסוק בהיבט התורני של משמעות הזכרון היהודי, התלמיד יתחבר למשמעות הזכרון בכל הרבדים והמעגלים בדגש על חיבור לכלל והעצמה לפרט.
  • מלחמת ששת הימיםחלק א | חלק ב | חלק ג 
    ביחידה זו נלמד על הגורמים למלחמת ששת הימים, מהלכה ותוצאותיה ונתייחס לאירועים האקטואליים בימים אלו.

  • וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ... חלק א | חלק ב
    מבט על המאורעות בארץ ישראל באספקלרייה תורנית, השתקפות המאורעות ההיסטוריים ואקטואליים.
  • שיעורים מוקלטים היסטוריה
    קישור זה מפנה למקבץ שיעורים מוקלטים בהסטוריה, השיעורים בנויים ע"פ תכנית הלימודים.

אזרחות עצמאי על יסודי

עברית עצמאי על יסודי

  • שיעור- הזכות שלא לדעת
    ביחידה זו נכיר את המבנה הטיעוני ונרכוש מיומנות של כתיבה טיעונית, היחידה מזמנת שיח כיצד להשתמש בתקשורת ובמדיה באופן מושכל.
  • שיעור- סוגי טקסטים
    ביחידה זו נכיר סוגות שונות של טקסטים ואת המאפיינים של הסוגות, תוך קריאת טקסטים אקטואליים לתקופה זו.
  • שיעור- הקניית הסקירה
    ביחידה זו נכיר את מבנה הסקירה ועקרונות הסקירה, בדגש על רכישת מיומנות כתיבת סקירה.

מגמות טכנולוגיות - אומנויות עיצוב המוצר, מידע ונתונים

אנגלית על יסודי

פסיכופדגוגיה

  • הוראה ולמידה מחזקת חוסן – מצגת | מאמר 
    ביחידה מצגת וטקסט נלווה המתמקדים בתפקיד המחנך כמי שפועל לחיזוק החוסן של התלמידים.
    ד"ר פלורה מור, פסיכותרפיסטית, יוצרת ומובילה של הגישה המגדלת, התפיסה החינוכית הפסיכו-חברתית PSEA. במסגרת תפקידה כראש תחום בג'וינט-אשלים, עומדת בראש פיתוח התערבויות בית ספריות, פיתוח פרופסיונלי בשדה ותארים באקדמיה המושתתים על התפיסה ומיזמים חברתיים המשנים את מסוגלות מערכת החינוך להכלה וצמיחה של תלמידים במצבי מצוקה, סיכון, טראומה ונשירה.
    ד"ר אורי פיש, פסיכולוג חינוכי, מסביר איך כדאי לדבר עם תלמידים, מהם הצרכים העיקריים שעולים ואיך מבוגרים משמעותיים יכולים לסייע לילדים להתמודד עם האתגרים העולים במצבי לחץ ומצוקה.
  • איך כדאי לדבר עם תלמידים – הקלטה ד"ר אורי פיש
    ד"ר אורי פיש, פסיכולוג חינוכי מומחה בתלמודי תורה שפ"ח ירושלים, מסביר איך כדאי לדבר עם תלמידים, מהם הצרכים העיקריים שעולים ואיך מבוגרים משמעותיים יכולים לסייע לילדים להתמודד עם האתגרים העולים במצבי לחץ ומצוקה.
  • משחק קלפים – איוורור רגשות מיזם "גדל"
    קלפים המלווים פעילות סדנה לתלמידים שבה מתקיים שיח מוגן שנותן לתלמידים מקום וזמן לשתף את חבריהם ולעבד יחד את תחושותיהם ומחשבותיהם. כל תלמיד בוחר קלף ומשתף את חבריו על פי רצונו ובאופן שמתאים לו.
  • שאלון מצב לימודי

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il