דלג אל:

שונות כיתה ב

שונות כיתה ב

השונוּת שבין התלמידים בבית הספר באה לידי ביטוי בפעילות החינוכית, בפעילות החברתית ובפעילות הלימודית, והיא עשויה לקדם את יכולת ההכלה החברתית, לתרום לקבלת השונה ולגיבוש הכיתה על כל גווניה כקבוצה חברתית. כיתה המכירה בזכותו של כל תלמיד להיות שונה ולבטא את ייחודיותו מגיעה להישגים לימודיים וחברתיים גבוהים יותר הן במישור האישי הן במישור הקבוצתי.
מעבר לכך, הפעילות המשותפת בכיתה הטרוגנית מאפשרת לכלל התלמידים להתנסות ביישום ערכים חברתיים התורמים ליצירת אקלים מכבד ומאפשר. כמו כן היא מסייעת להבניית הכיתה כקבוצה חברתית תומכת, מכילה ומצמיחה.
הנחת היסוד העומדת מאחורי הלמידה וההתנסות בערך השונות היא שאקלים המקדם הכלה חברתית, סובלנות, כבוד ועזרה הדדית אינו מתרחש רק מעצם השהייה המשותפת באותה הכיתה, וכי יש לפעול לטיפוחו באופן יזום ומכוון.
הצוות החינוכי נדרש להבְנות מסגרות מכילות אלה באופן שיאפשר לכלל התלמידים ביטוי רגשי-חברתי ומִגוון הזדמנויות למימוש חוזקותיהם ותרומתם הייחודית.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il