שיתוף והשתתפות כיתה ד
כבר מראשית שנת הלימודים חשוב להבנות בכיתה דפוסי תקשורת המאפשרים פתיחות, קבלה ושיתוף כנים ואמיתיים הנוגעים לצרכים ולמשאלות. תהליכים לימודיים וחברתיים שונים המתרחשים בכיתה מתנהלים בקבוצות. בהזדמנויות שונות התלמידים מתבקשים לבצע משימה במשותף ולהפיק תוצר קבוצתי. בקבוצות אלה נעשית פעילות בשני מישורים, ביצועי וחברתי.
בכל אחת מההזדמנויות התלמידים שואפים לחוש שהם תורמים למשימה ולתוצר הקבוצתי, מוערכים בקרב חבריהם, מבוקשים ורצויים בפעילות הקבוצתית. לדינמיקה המתפתחת בקבוצה ולדפוסי התקשורת בה השפעה מכרעת על הרגשתם של התלמידים בקבוצה ועל המידה שבה כל אחד מהם מביא לידי ביטוי את כישוריו ואת תרומתו הייחודית.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}