דלג אל:

משימות ביצוע מבוקרות

לפניכם 6 דגמים למשימות הביצוע:
עיתון, נייר עמדה, פרזנטציה, תוצר חזותי, פודקאסט וסיור לימודי

כל משימת ביצוע מורכבת משישה שלבים:
היכרות, הנחיות ללמידה, תכנון, ארגון מידע, טיוטה, הגשה סופית

משימות אישיות

חזרה לראש הדף

עיתון תקופתי אישי

עיתון תקופתי אישי

משימת כתיבת עיתון היא משימה אישית המביאה לידי ביטוי את הידע שרכשו התלמידים. משימה זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. התוצר הסופי יכול להיות עיתון מודפס או עיתון דיגיטלי.

פרזנטציה

פרזנטציה

פרזנטציה היא הצגה מילולית של תהליך חקר בליווי מצגת שקופיות. היא כלי הערכה שבו התלמידים מציגים בפני קהל (המורה, הכיתה, קהל אחר) את הידע שלהם בתחום מסוים או את העבודה שביצעו. פרזנטציה דורשת, מלבד איסוף ידע, מיונו ועיבודו, גם מיומנויות של ארגון מידע בצורה חזותית ועמידה מול קהל.

תוצר חזותי

תוצר חזותי

התוצר החזותי הוא משימה אישית המיועדת לסכם תהליכי למידה עצמית באמצעות שימוש בחשיבה יצירתית ובאוריינות חזותית. התוצר הפיזי החזותי הוא הזדמנות להבעת עמדה ופרשנות אישית של התלמידים לנושאים שנלמדו באמצעות כלים חזותיים כגון תוצר אומנותי, כרזה, ציור, קומיקס וכדומה. התלמידים יגישו תוצר ודף מלווה שבו יסבירו את שיקוליהם בהכנת התוצר. משימת התוצר החזותי מפתחת את היכולת להתבונן בסוגיה מורכבת ממגוון נקודות מבט, להבין לעומק את העמדות השונות, ורק לאחר הבנת המורכבות או לאחר ראיית הפרספקטיבה של האחר – לגבש עמדה אישית, ואותה להציג בתוצר החזותי.

משימות שיתופיות

חזרה לראש הדף

נייר עמדה

נייר עמדה

נייר עמדה הוא מעין מאמר קצר המציג עמדה של כותב או קבוצה בנושא מסוים במטרה להביאו למודעות הקורא או לשכנעו. משימת התלמידים: להביע בכתב רעיון, טיעון, עמדה, להעריך תופעה או נושא או לנתח סוגיה. חלופה זו מעודדת למידה אקטיבית, בודקת את הבנת הנושא ויישומו ומעודדת את הלומד לחשוב, לנקוט עמדה ולהביעה הבעה מושכלת ורציונלית. משימת נייר עמדה היא משימה זוגית.

עיתון תקופתי שיתופי

עיתון תקופתי שיתופי

משימת כתיבת עיתון היא משימה קבוצתית המביאה לידי ביטוי לא רק את הידע שרכשו התלמידים אלא גם מיומנויות הקשורות בעבודת צוות, בתקשורת בין-אישית ובפעילות העיתונאית. זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. לכל תלמידה ותלמיד תהיה אחריות אישית בכתיבת תוכני העיתון. התוצר הסופי יכול להיות עיתון מודפס או עיתון דיגיטלי.

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט, בעברית הֶסְכֵּת, הוא רשימת השמעה שאפשר להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. יצירת פּוֹדְקַאסְטִים היא תהליך יצירתי בעל ערך רב ליוצר. זוהי למידה עתירת חשיבה המדגישה למידה פעילה ושאילת שאלות וחקר. במשימה זו יתבקשו התלמידים להכין בקבוצות פּוֹדְקַאסְט (הֶסְכֵּת).
בשלב הראשון יחקרו את הנושא שבחרו מהיבטים מגוונים ומזוויות ראייה שונות. כמו כן יעמיקו את הלמידה וההבנה שלהם בנושא הנבחר.
השלב השני ייעשה בקבוצות ובו יתכננו ויקליטו פּוֹדְקַאסְט. העבודה הקבוצתית תאפשר ללומדים לתרגל מיומנויות תקשורת יעילות, עבודת צוות ופתרון בעיות העבודה הקבוצתית תאפשר ללומדים לתרגל מיומנויות תקשורת יעילות, עבודת צוות ופתרון בעיות.

סיור לימודי

סיור לימודי

הסיור הלימודי הוא למידה מחוץ לכותלי בית הספר. בסיור הלימודי נוצר מפגש אותנטי עם הסביבה הפיזית מחוץ לכיתה ולבית הספר. מלבד איסוף ידע בנושא הנבחר ומיון ואבחנה בין עיקר לטפל, התלמידים מפעילים כאן מיומנויות של קריאת מפה, ארגון ותכנון של זמן והצגה בעל פה של ידע במהלך הסיור.

מוקד התמיכה בנושאים טכניים:
בימים א׳-ה׳ בין השעה 18:00-07:30
ביום ו׳ בין השעות 14:30-08:00

טלפון: 6552*
שלוחה 9

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il