דלג אל:

בגרויות בעברית: הבעה, הבנה ולשון לבתי הספר העל יסודיים בחינוך החרדי

פתיח

שאלוני בגרויות והנחיות מדיניות בעברית: הבעה, הבנה ולשון לבתי הספר העל יסודיים בחינוך החרדי.

מבנה שאלון 75281

חזרה לראש הדף

הבנת הנקרא והבעה בכתב

הבנת הנקרא

נושאים
במרכז הפרק יעמדו טקסטים מסוגים שונים:

  • מאמרים עיוניים במבנים לוגיים רטוריים שונים כגון תיאור תופעה והצגת רעיון על היבטיו
  • ערכים אנציקלופדיים
  • מאמרי עמדה ושכנוע
  • טקסטים שימושיים
  • טקסטים בלתי רציפים כגון דיאגרמות, טבלאות ותרשימים
  • טקסטים בלתי מילוליים כגון קריקטורות

דגשים

  • פרק הבנת הנקרא יכלול שניים עד שלושה טקסטים מסוגים שונים בהיקף כולל של כ-1,300 מילים
  • השאלות עצמן עשויות לכלול טקסטים קצרים וטקסטים בלתי מילוליים
  • ייכללו שאלות בממדי ההבנה השונים לרבות שאלות הבנה מסדר חשיבה גבוה
  • ציון בשאלות הבנת הנקרא יינתן גם בממד ההבעה בכתב, לרבות ניסוח התשובה, מבע ותקינות

הבעה בכתב

נושאים
כתיבה ממזגת של שני טקסטים מסוגים שונים לפי דרישות המטלה ומטרותיה

דגשים

  • היקף הכתיבה הנדרש הוא 250-150 מילים (ההיקף עשוי להשתנות לפי היקף הטקסטים העומדים בבסיס הסקירה).
  • מיומנות המיזוג נועדה להכשיר את התלמידים לסקירה של כמה מקורות לטקסט אחד לצרכים אישיים, חברתיים וגבוהים.

משקל – 50%

לשון ומֵטָא-לשון

נושאים

  • תקינות בשימוש בשם המספר, באותיות השימוש ובמילות היחס (10 נקודות)
  • מערכת הצורות או תחביר (40 נקודות)

דגשים

  • שאלות על תקינות שם המספר, אותיות השימוש ומילות היחס יהיו משותפות לכל הנבחנים.
  • התלמידים ייבחנו באחת המערכות הלשוניות לפי האפשרות שבחר בית הספר.
  • בתוך הפרק תינתן בחירה של ארבע שאלות מתוך חמש.

משקל – 50%

דוגמאות לשאלונים ופתרונות

חזרה לראש הדף

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il