מוזיקה – בניית תוצר מוזיקלי

- פיתוח מיומנויות: אוריינות דיגיטלית, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, אוריינות שפתית
- כותבי הפרקטיקה: צוות הדרכה מוזיקה חרדי
הצורך
הצורך המרכזי של מורים למוזיקה הוא להעניק הוראה דיפרנציאלית אפקטיבית בכיתה הטרוגנית, שבה תלמידים מגיעים עם רקע מוזיקלי שונה, ונדרש לתת לכל תלמיד את קצב ההתקדמות האישי שלו. כלי בינה מלאכותית מאפשרים למורה לנהל זמן הוראה יעיל יותר על ידי האצלת משימות תרגול ומשוב בסיסיות למערכת בינה מלאכותית. המורה יכול להתמקד בהיבטים מורכבים יותר של ההוראה, כמו פיתוח יצירתיות והבנה מוזיקלית מעמיקה. כמו כן חוויית השמיעה והראייה משמעותית מאוד בהוראת המוזיקה על כל מרכיביה, האזנה וצפייה בהדגמות השונות מיטיבות ומשבחות את ההוראה. סונו היא בינה מוזיקלית שמתמקדת באימפרוביזציה חופשית וספונטנית, בקול ובכלי נגינה.
הצעות למהלך
השלב הראשון:
בוחרים את הרקע לנושא המוזיקלי הנדרש.
אפשר לתאר במילים פשוטות את סוג המוזיקה שמעוניינים ליצור, כגון סגנון, אווירה, כלי נגינה וטקסט.
תהליך היצירה נגיש גם למי שאין לו רקע מוזיקלי.
השלב השני:
לאחר כתיבת הרקע המוזיקלי לוחצים על "צור שיר".
השלב השלישי:
מדייקים את התוצר הראשוני ש"סונו" יצר, על פי העדפותינו.
התאמה אישית – המערכת לומדת להבין את ההעדפות האישיות של המשתמש ויכולה להתאים את התוצרים המוזיקליים בהתאם. לדוגמה: סגנון מסוים או טווח קולי ספציפי.
השלב הרביעי: גמישות בעריכה
לאחר יצירת השיר הראשוני, אפשר לבקש שינויים ספציפיים, למשל שינוי בקצב, בהרמוניה או במילים. הדבר מאפשר תהליך יצירה פנימי עד להשגת התוצאה הרצויה.
השלב החמישי: דיון על הקשר בין טקסט למוזיקה, חיבור בין טקסט למוזיקה
הבינה מצליחה ליצור הלחנה שמתכתבת עם המשמעות והרגש של המילים, מה שיוצר חוויה מוזיקלית קוהרנטית ומשמעותית יותר.
כדאי לדעת
הכלי "סונו" מסייע בהנגשת לימודי מוזיקה לתלמידים עם צרכים מיוחדים. אפשר להתאים את הממשק ואת שיטות ההוראה לתלמידים עם לקויות שמיעה או קשיי למידה.
שימוש אחראי
- הנחיות לשימוש אחראי בבינה מלאכותית יוצרת
במערכת החינוך. - יש להקפיד על שימוש אתי בבינה מלאכותית.
- יש לשמור על פרטיות התלמידים, ולא להעלות פרטים מזהים כלשהם שלהם.