דלג אל:

מוזיקה – תערוכה מוזיקלית

מוזיקה – תערוכה מוזיקלית
  • פיתוח מיומנויות: חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית

  • כותבי הפרקטיקה: צוות הדרכה מוזיקה חרדי

הצורך

השימוש במאגר מידע מותאם הוא צורך הכרחי להוראת המוזיקה.
השימוש במחולל שפה קלוד מוביל את המורים למקורות ידע, המאפשרים התאמה לגיל, לשכבת לימוד ולאורח חיים, בניגוד למקורות אינפורמטיביים אחרים הדורשים מהמורה לערוך את ההתאמה והסינון.
עם קלוד אפשר להשתמש לצורך גיוון עניין וההעשרה ב-D-ID להנפשת תמונות. מקורות אינפורמטיביים יכולים להיות מועשרים דרך פלטפורמה זו, ולכן שני הכלים חברו ליחידה זו.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

היצירה המוזיקלית שנלמדה: "תמונות בתערוכה" מאת המלחין מודסט מוסורגסקי. היצירה נלמדה מההיבט ההיסטורי והמוזיקלי ומביאה עימה דיון בזכויות יוצרים.

השלב הראשון:
מבקשים מקלוד: "כתוב לי על היצירה 'תמונות בתערוכה' מאת המלחין מודסט מוסורגסקי".
קלוד יוציא את המידע שמצא.

השלב השני:
מדייקים את הפרומפט: "מי השואל, עבור מי מופנה המידע, מהי שכבת הגיל, הגדרת אוכלוסיית היעד".
לדוגמה: רשום לי בנקודות מערך שיעור לכיתה י‘ בנושא היצירה המוזיקלית "תמונות בתערוכה".

השלב השלישי:
משווים את התוצרים בין השלב הראשון לשלב השני.
הדיוק בפרומפט הכרחי להצגת תוצר איכותי ומדויק.

השלב הרביעי: דיון בנושא זכויות יוצרים.
מתייעצים עם מחולל השפה קלוד על דילמות בתחום זכויות היוצרים, ומבקשים ממנו להציג את עמדתו כאילו הוא מלחין היצירה ומציג את הדילמה.

הפרקטיקות קלוד ו-D-ID, כלים מבוססים בינה מלאכותית, סייעו ביצירת תוכן מונחה, ארגון ידע ויצירת חוויות למידה אישיות, תוך כדי שימוש בהנפשת דמות ובמחולל טקסט.

חזרה לראש הדף

עוד רעיונות

הצעות למהלך

רעיון 1
המורה ידגים כיצד אפשר לנהל דיאלוג עם קלוד: השימוש בפרקטיקה מדגים גישות לצורכי המשתמש: מנסה תמיד להבין את ההקשר המלא של הבקשה ולהתאים את התשובות בהלימה לנדרש. אם פרט כלשהו לא ברור, אפשר להמשיך לנהל דו שיח עד דיוק מקסימלי.

רעיון 2
אפשר להשתמש בכלי D-ID להדגמה ולהעשרה, כגון הנפשת תמונת המלחין, כאילו הוא מציג את הדילמה בעניין זכויות יוצרים. הנפשת הדמות יוצרת עניין רב.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כלים אלו נפלאים הן כמקורות ידע המובאים באופן מותאם לאוכלוסייה, והן ברמת הגיוון. ועם זאת, יש לבחון כל אינפורמציה המובאת מכל כלי מכלי הבינה המלאכותית. יש טעויות והדבר דורש ביקורת מתמדת.
אין ספק שהטכנולוגיות הללו יצרו פרקטיקות הוראה מועשרות ומשודרגות וחווית למידה שונה.

לדוגמה: בניתוח המוזיקלי-הרמוני היו אי דיוקים ולעיתים הודגם ניתוח מוזיקלי שגוי.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il