דלג אל:

היסטוריה – עיבוד מידע ויזואלי

היסטוריה – עיבוד מידע ויזואלי
  • פיתוח מיומנויות:
    הכוונה עצמית, אוריינות מידע, חשיבה ביקורתית, אוריינות שפתית

  • כותבי הפרקטיקה: צוות הדרכה היסטוריה חרדי

הצורך

החוויה הוויזואלית משמעותית מאוד בהוראת היסטוריה, היא מוסיפה רלוונטיות ומחברת בין החומר הכתוב מהעבר למציאות ההווה. כדי שהצפייה בסרטונים לא תהיה רק חוויה רגעית, אלא תשמש כלי ללמידה משמעותית לטווח הרחוק ותפתח חשיבה תהליכית, כדאי לבנות מסמך לצפייה מונחית שימקד את התלמידים בצפייתם לחלקים נבחרים. NotebookLM מקצר את תהליך בניית מסמך לצפייה מונחית וחוסך זמן ומאמץ למורה.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

השלב הראשון: העלאת מקורות (סרטונים, קטעי וידאו)

  • בחרו מחברת קיימת או לחצו על מחברת חדשה ותנו לה שם.
  • באזור המקורות, בצד השמאלי של המסך, לחצו על "הוסף מקור" או על הסמל "פלוס".
  • בחרו באפשרות "Drive" או כל תיקייה אחרת במחשב.
  • בחרו את הקבצים שרוצים להעלות. אפשר להעלות יותר מקובץ אחד באותו זמן.
  • לחצו על "הכנס".

השלב השני: יצירת מדריכים בכלי NotebookLM
לאחר העלאת הסרטונים או קובצי מדיה נפנה למדריך של NotebookLM, אפשר להפעיל אותו בצד ימין של תיבת הצ'אט.
המדריך ייצור באופן אוטומטי סיכום של הסרטים ויציע שלוש שאלות ברמה גבוהה, שתוכלו לשאול כדי לחקור את תוכן הסרטים.
כמו כן, אפשר ליצור מדריכים מפורטים יותר שייתנו סקירה על התוכן במגוון פורמטים: תוכן עניינים, ציר זמן, שאלות ותשובות.

השלב השלישי: כתיבת שאלות
תוכלו לתקשר עם הסרטונים באמצעות כתיבת שאלות או הנחיות בתיבת הצ'אט ולחיצה על החץ או הקשה על מקש האנטר כדי לשלוח את השאלה. לדוגמה: כתוב 10 שאלות על תוכן, השווה בין הדמויות בסרטונים וכו'.

שאלו את NotebookLM כל שאלה על מידע ותוכן, והוא יגיב בתשובה מהסרטים שהעליתם עם התייחסות למקור שממנו התבסס המידע כדי ליצור את התשובה.
לחיצה על ציטוט תעביר אתכם ישירות למקור.

חזרה לראש הדף

עוד רעיונות

הצעות למהלך

רעיון 1 – סיכום סרטון:

בפרקטיקה של NotebookLM ניתן לסכם את הסרטון ולארגן את התוכן באופן אינפורמטיבי (חלוקה לתקופות, דמויות וכדומה)

רעיון 2 – מיזוג מידע ממספר סרטונים : 

ניתן למזג מידע ממספר סרטונים לתוצר אחד.
כלי ה-AI יכול להשוות ולהבדיל בין הסרטונים, ניתן ליצור שאלות היוצרות אינטגרציה בין מספר סרטונים.

  1. רצוי להתרכז במיקוד: הממשק של NotebookLM מעוצב כך שיהיה קל להתמקד במרכיבים שונים בהתאם לצרכים. יש למקד את השאלות או את המקורות כדי לקבל תשובה מדויקת.
  2. ציטוטים הם גם תשובות: בכל פעם ש-NotebookLM עונה על שאלה על בסיס המקורות, הוא מראה את הקטעים הרלוונטיים ביותר מהמקורות כציטוטים. פעמים רבות הציטוטים המקוריים האלה חשובים יותר מהסיכום של ה-AI.
  3. אל תגבילו את עצמכם לטקסט: NotebookLM תומך עכשיו בתמונות במצגות ובמסמכים, כך שתוכלו לשאול שאלות על מידע ויזואלי בתמונות, בגרפים, בדיאגרמות ועוד.
  4. NotebookLM אינו מחשבון: NotebookLM יכול לדווח מספרים הכלולים במקורות בצורה מדויקת, אך הוא יהיה בלתי צפוי אם תבקש ממנו לבצע חישובים מתמטיים.
חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il