מדעי המחשב – מחולל תרגילים בחלופת "מודלים חישוביים"

- פיתוח מיומנויות:
אוריינות מתמטית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית, אוריינות מידע - כותבי הפרקטיקה: צוות הדרכה מדעי המחשב חרדי
הצורך
בשיעורי מדעי המחשב math-gpt.org הוא כלי בינה מלאכותית המסייע בפתרון בעיות מתמטיות וביצירת תרגילים דומים. באמצעות כלי זה נוכל לבנות מאגר תרגילים לתרגול בחלופת מודלים חישוביים, וכן מאגר של תרגילים עם פתרונות מנומקים שלב אחר שלב.
תרגול מרובה הוא תנאי בסיסי להצלחה במבחן הבגרות במדעי המחשב. יש מגבלה בכמות התרגילים הקיימים במאגר לתרגול חופשי. כלי הבינה המלאכותית עוזרים למורים להכין לתלמידים מאגר תרגילים רחב הן לתרגול עצמי והן לתרגול כיתתי.
הצעות למהלך
math-gpt.org הוא כלי בינה מלאכותית המסייע בפתרון בעיות מתמטיות וביצירת תרגילים דומים.
בפרקטיקה זו נלמד להשתמש בו.
- השלב הראשון: המורה בוחר תרגיל מתוך מאגר של תרגילי מבחני בגרות בהתאמה ליחידת הלימוד הנלמדת בכיתה.
- השלב השני: התאמת התרגיל לכלי הבינה. אם קיים שרטוט נלווה לשאלה, שמירת השרטוט כתמונה (אפשר להיעזר בכלי החיתוך, לחתוך את חלק השרטוט מתוך השאלה).
- השלב השלישי: פתיחת כלי math-gpt.org, כתיבת השאלה בחלון המתאים והעלאת השרטוט הנלווה (אם קיים).
- השלב הרביעי: כלי ה-AI יציע פתרון מלא לשאלה שהועלתה, תוך כדי הצגה ונימוק לכל אחד מהשלבים.
- השלב החמישי: נלחץ על כפתור Generate a Practice Question U. כלי ה-AI יציג תרגילים דומים לתרגיל שהועלה.
עוד רעיונות

בפתרון שאלות הדורשות הבנה והוכחה, אפשר להיעזר בכלי טקסט כמו chatgpt. בכלי זה אפשר לבקש פתרון מנומק, ולבקש תרגילים נוספים באותו סגנון.
טיפים
- אפשר לבקש כ-30 תרגילים בכל יום.
- חשוב מאוד לעבור על הפתרונות שהכלי מספק לפני הצגתם לתלמידים.
שימוש אחראי
- הנחיות לשימוש אחראי בבינה מלאכותית יוצרת
במערכת החינוך. - יש להקפיד על שימוש אתי בבינה מלאכותית.
- יש לשמור על פרטיות התלמידים, ולא להעלות פרטים מזהים כלשהם שלהם.