ספרות – ניתוח יצירות ספרותיות

- פיתוח מיומנויות:
אוריינות שפתית, אוריינות דיגיטלית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית - כותבות הפרקטיקה: צוות מדריכות ספרות חרדי
הצורך
skillcet הוא כלי העוזר ביצירת חומרי הוראה דרך שאלות מנחות ומכוונות לדיוק התוצר. השימוש ב-skillcet בשיעורי ספרות מאפשר ניתוח, היכרות והשוואה בין יצירות ספרותיות, שירה, בלדות וסיפורת מתקופות שונות, ומאפשר עיבוד לשוני וערכי של התוכן.
הצעות למהלך
השלב הראשון:
לוחצים על יצירת שיעור חדש.
השלב השני:
ממלאים את הפרטים הרלוונטיים לשיעור (תחום הדעת, כיתה, מספר תלמידים, זמן השיעור) ולוחצים על "המשך".
השלב השלישי:
בשלב זה ממלאים את נושא השיעור ומטרותיו העיקריות. אפשר ללחוץ על "הוספת טקסט מקור" בצד שמאל של החלון ולהעלות טקסט מקור לקבלת תוצר מדויק יותר.
לדוגמה, להעלות שירים מימי הביניים ולבחור נושא לשיעור: מוטיבים ותרומתם, לשונות ציווי ומשמעותן, מאפייני שירה.
השלב הרביעי:
בוחרים את המיומנויות שהמורה רוצה שהשיעור יתמקד בהן (למשל, איתור מידע, שימוש במידע) ואת סגנון ההוראה (למשל, עבודה בקבוצות, בזוגות, דיון כיתתי) ולוחצים על "המשך".
השלב החמישי:
skillcet ייתן רעיון לשיעור, אפשר לבקש רעיונות נוספים.
לוחצים בצד שמאל של המסך "לחומרי הוראה" ומקבלים את מהלך השיעור השלם כולל מצגת, דף לתלמיד, סיכום השיעור, מחוון ועוד.
השלב השישי:
מייצאים את מערך השיעור לגוגל דוקס או בשיתוף אחר.
עוד רעיונות

אפשר לבקש מ-Chatgpt להפוך את השיר מלשון ציווי ללשון הווה.
הטקסט שיתקבל יהיה מעין רקע לשיר המקורי וייתן ממד נוסף של עומק.
טיפים
יש להקפיד מאוד על הוראות מדויקות, על שימוש במילות המקצוע ועל תיאורים מפורטים להשגת תוצר איכותי.
כדאי לדעת
skillcet נותן אפשרות בחירת כיתה עד כיתה ט'. השיעורים והשירים הם תלויי נושא וסוג הכתיבה ואינם בהכרח מתאימים רק לשכבות גיל אלו.
המערכים הנבנים ב-skillcet שקופים לכל קהילת המשתמשים בכלי.
שימוש אחראי
- הנחיות לשימוש אחראי בבינה מלאכותית יוצרת
במערכת החינוך. - יש להקפיד על שימוש אתי בבינה מלאכותית.
- יש לשמור על פרטיות התלמידים, ולא להעלות פרטים מזהים כלשהם שלהם.