מעברים הם הזמנים שבהם הילדים עוברים מפעילות אחת לשנייה, לדוגמה: מעבר מהמפגש לנטילת ידיים, מעבר ממשחק לעבודה ליד שולחן, יציאה לחצר אחרי הארוחה וכדומה.
כאשר המעבר אינו ברור יכול להיווצר בגן בלבול וחוסר סדר. לכן חשוב להעביר את הילדים מפעילות לפעילות בארגון וסדר. אין להעביר את כולם יחד אלא אחד-אחד או בקבוצות קטנות: שלישיות, רביעיות וכדומה. זמן המעבר בין הפעילויות מצוין למשחקים קלילים ולשיפור מיומנויות במגוון תחומים. כמו כן, בזמן זה נוכל לשנן ולתרגל הן חומרים שנלמדו באותו שבוע הן חומרים שנלמדו במהלך השנה בגן.
חשוב מאד שהמעברים יהיו קצרים והפעילות בהם תתאים לגיל ולרמה של הילדים. מעברים ארוכים מדי מיותרים וגורמים חוסר סבלנות בקרב הילדים, אלו שכבר יצאו ואלו שמחכים לתורם.
חשוב לדעת: במעברים אין מלמדים חומר חדש, מעבר הוא זמן לשינון ולחזרה בלבד.
פורים בגני הילדים בחינוך החרדי
חג פורים מתבטא בשמחה ובהודיה על הנס וההצלה שקרו ליהודים בתקופת אחשוורוש. סיפורו של החג מבוסס על המסופר במגילת אסתר.
בפורים מצווה לשמוח וכל דאגה לשכוח.
שמחת פורים
השמחה היא המכנה המשותף לכל מצוות פורים - כל אחת ממצוות חג הפורים נועדה ליצור ולטפח את השמחה בדרך משלה.
חומרי הוראה למלמדים
חזרה לראש הדףהשמחה
חזרה לראש הדףלקראת חודש אדר נשוחח על השמחה, על קיום מצווה מתוך שמחה ועל מעלתו של השמח בחלקו.
תפקידנו, המחנכים, לא רק ללמד על המצוות אלא להלהיב את התלמידים לקיים כל מצווה מתוך שמחה.