שיתוף והשתתפות כיתה ו

שיתוף הפרט והקבוצה בתכנון הפעילות הלימודית והחברתית מסייע לטיפוח תחושת השייכות ולהבניית מעגל החיים בכיתה בהתחשב בצורכי התלמידים ובמשאלותיהם. הבניית הכיתה כקבוצה חברתית היא תהליך מתמשך, מובנה, רצוף אתגרים, קונפליקטים והתנסויות לימודיות וחברתיות.
בתהליך ההבניה של הקבוצה ניכרת דינמיקה בין רצונו של היחיד להשתייך לקבוצה ולמצוא נקודות אפיון דומות לאלה של האחרים לבין הצורך שלו לשמור על זהותו הייחודית.
תחילת שנת לימודים היא אחת ההזדמנויות במעגל החיים של בית הספר לבחון את סוגיית ה"יחיד והיחד". מומלץ לעסוק בהיבטים שונים של סוגיה זו באמצעות התנסות יזומה ושיח מובנה שיאפשרו לתלמידים להעמיק את ההיכרות ביניהם מתוך בחינת המייחד והמאחד.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}