"חַזְּקוּ יָדַיִם רָפוֹת וּבִרְכַּיִם כֹּשְׁלוֹת אַמֵּצוּ "
[יְשַׁעְיָהוּ ל"ה , ג']
מִבַּעַד לְמָסַךְ עָשָׁן, מִתּוֹךְ לְבָבוֹת אֲחוּזֵי - רַעַד,
בּוֹקַעַת קֶרֶן שֶׁל תִּקְוָה!
קוֹל מְנַחֵם עוֹלֶה וּמַכְרִיז בָּנַי אַל פַּחַד!
כִּי עַל כָּל פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה.
צוות חינוך יקר
בידכם סוד הקסם, להמשיך לעורר לבבות, לחבר שוב את התלמידים אל עוגן ההצלה שהוא עיסוק בלמידה ועשיה מבורכת. לבל יפלו למלכודת הבטלה שהיא "אם כל חטאת".
לשם כך, העלינו יחידות לימוד בתחומי דעת שונים מתוך תוכנית הלימודים. היחידות נערכו על פי דרישות הלימוד ובזיקה לאירועים הקשים העוברים על בני עמינו.
מקווים כי הם ישמשו לכם לעזר ולתועלת זוהי המשימה המוטלת על כתפינו.
בהצלחה.
צוות ההדרכה והפיקוח עומד לכם לסיוע בכל דבר ועניין
תחומי דעת על יסודי
תנ"ך עצמאי על יסודי
- שיעור תהילים פרק כ"ג
ביחידה זו נלמד על הבטחון הגדול של דוד המלך בעת צרה, בדגש על חיזוק האמונה וההשגחה. - שיעור תהילים פרק כ'
ביחידה זו נלמד על דברי חיזוק ואמונה בנושא לימוד תורה ותפילה בעת צרה. - שיעור תהילים פרק צ"א
ביחידה זו נלמד במעלת הבוטח בה' ובהגנה לה הוא זוכה. - שיעור שמואל פרק ל'
ביחידה זו נחשף למעשי דוד והנהגתו בעת צרה, בידיעה ברורה שגם בהסתרה נמצא ה' בכל מקום. - שיעור יחזקאל פרק ל"ז
ביחידה זו נלמד אודות התקוה וההבטחה לעמ"י, גם כשנראה שאבדה תקותו הוא יקום לתחיה, נצח ישראל לא ישקר. - שיעור פרשת לך לך - חומש בראשית
ביחידה זו נלמד על הנסיונות של אברהם אבינו אבי האומה , וכיצד עמידה בנסיון מעצימה את האדם. - שיעור שירת הים - חומש שמות
ביחידה זו נלמד על האמונה והעוצמה הטמונים בשירת הים תוך התייחסות לקורה אותנו בימים אלו.
יהדות עצמאי על יסודי
- שיעור בנושא נסיונות ע"פ המהר"ל
ביחידה זו נלמד על מטרת הנסיונות בחיים ותכליתם בדגש על קבלת כלים ע"פ היהדות לעמידה בנסיונות. - שיעור בנושא אמונה ובטחון ע"פ החזון איש
ביחידה זו נלמד על מהו בטחון אמיתי בה' ,מהן הדרכים להגיע לדרגה זו ומידת ההשתדלות הנדרשת מהאדם. - שיעור בנושא שבת שורש האמונה: מערך שיעור | מצגת
ביחידה זו נלמד כיצד השבת היא שורש האמונה והחשיבות בלימוד הלכות שבת בעיקר בעת הזאת. - דינים יחידת חובה א | יחידת חובה ב | יחידת חובה ג | יחידת חובה ד
- שיעורים מוקלטים- יהדות
קישור זה מפנה לשיעורים מוקלטים בנושא מאמר האמונה של הרב וסרמן.
ספרות
- שיר- חלון בית אבא - א. מירסקי
ביחידה זו נלמד דרך תיאורים ליריים ומאפייני שירה רבים על מאורעות השואה בדגש על כוחה של המשפחה המלוכדת שאף כוח בעולם לא יוכל לשבור. - שירים: צרור - צ. יאיר, ערגה - ה. תראל
ביחידה זו נלמד בדרך אליגורית כיצד נוכל להסיק מסקנות מדויקות שאינן בהכרח מבוססות על מראה עיניים. - פיוט - כי אשמרה שבת - רבי אברהם איבן עזרא
ביחידה זו נלמד פיוט בנימי המתאר את מעלת שמירת השבת ע"י רעיונות מיוחדים ומאפיינים צורניים. - רשימה - הלילה - הרב דוד זריצקי
ביחידה זו נלמד רשימה אליגורית המרמזת על טיפוסים אנושיים, אופטימיים ופסימיים ונדון על הדרך המועדפת. - רחל - א. מרגלית
ביחידה זו נלמד שיר לירי אודות הקשר העז והתמידי בין רחל אמינו לבניה ונפנים את היכולת להתרפק על אמא רחל בגלות הקשה, היחידה כוללת מצגת.
מערך שיעור | מצגת - מחזה לישרים תהילה – רמח"ל
ביחידה זו נתמקד באלמנט הדרמתי המרכזי שהוא מלחמה. נתבונן בלוחמים שעליהם מספר המשל ונרחיב את משמעותם הסמלית תוך כדי מתן דעת למה שאנו חווים היום.
מערך שיעור | מצגת - שני ציירים
ביחידה זו נלמד סיפור ברסלבי אלגורי המעצים את ערך הערבות ההדדית, בו דמויות אקטיביות ועקרוניות תומכות ומכילות דמויות פסיביות ונחשלות ומקדמות אותן אל היעד הנדרש.
מערך שיעור | מצגת - בר מצוות הבן
ביחידה זו נלמד שיר משירי שואה המתאר גורל משפחה יהודית אחת ומעלה על נס את כוח הנצח של העם היהודי, את ההישרדות הניסית של כבשה אחת מול שבעים זאבים. את התקומה לאחר החורבן.
מערך שיעור | מצגת
היסטוריה עצמאי על יסודי
- עם זוכר – חלק א | חלק ב | חלק ג
ביחידה זו נעסוק בהיבט התורני של משמעות הזכרון היהודי, התלמיד יתחבר למשמעות הזכרון בכל הרבדים והמעגלים בדגש על חיבור לכלל והעצמה לפרט. - מלחמת ששת הימים – חלק א | חלק ב | חלק ג
ביחידה זו נלמד על הגורמים למלחמת ששת הימים, מהלכה ותוצאותיה ונתייחס לאירועים האקטואליים בימים אלו. - וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ... חלק א | חלק ב
מבט על המאורעות בארץ ישראל באספקלרייה תורנית, השתקפות המאורעות ההיסטוריים ואקטואליים. - שיעורים מוקלטים – היסטוריה
קישור זה מפנה למקבץ שיעורים מוקלטים בהסטוריה, השיעורים בנויים ע"פ תכנית הלימודים.
אזרחות עצמאי על יסודי
- ממשלת אחדות לאומית
ביחידה זו נלמד על חשיבות האחדות בפרט בזמן חירום ותרומתה להצלחת עם ישראל. - אזרחות טובה - חובות וזכויות של האזרח במדינה
ביחידה זו נלמד על חובתו של האזרח לתרום למדינתו בכל עת, ובעיתות משבר בפרט . - שיעורים מוקלטים- אזרחות
קישור זה מפנה למקבץ שיעורים מוקלטים באזרחות, השיעורים בנויים ע"פ תכנית הלימודים. - האמנה לזכויות הילד
ביחידה זו נלמד על האמנה לזכויות הילד על רקע המציאות הקשה של חטיפת ילדים והחזקתם בשבי.
עברית עצמאי על יסודי
- שיעור- הזכות שלא לדעת
ביחידה זו נכיר את המבנה הטיעוני ונרכוש מיומנות של כתיבה טיעונית, היחידה מזמנת שיח כיצד להשתמש בתקשורת ובמדיה באופן מושכל. - שיעור- סוגי טקסטים
ביחידה זו נכיר סוגות שונות של טקסטים ואת המאפיינים של הסוגות, תוך קריאת טקסטים אקטואליים לתקופה זו. - שיעור- הקניית הסקירה
ביחידה זו נכיר את מבנה הסקירה ועקרונות הסקירה, בדגש על רכישת מיומנות כתיבת סקירה.
מוזיקה חרדי על יסודי
- ניתוח הניגון "ימין ה' רוממה" משימה לתלמיד
ביחידה זו נלמד את הניגון המרומם שהולחן ע"י האדמו"ר הזקן ומתוך עומק הניגון נרד לעומקו של הפסוק "ימין ה' רוממה ימין ה' עושה חיל". - מודוסים חלק א' התאמת מנגינה
- מודוסים חלק ב' דיאטונים
- מרווחים הסברים
- היפוכי אקורדים משולשים
- סולמות עבודה להגשה
- אקורדים מרובעים - ספטאקורדים
- מעגל הקווינטות
- סולמות מז'וריים ומינוריים
- אקורדים משולשים
- סולמות נוספים - חג'אז- פנטטונים - טונים שלמים - סימטריים
- טרנספוזיציה
מגמות טכנולוגיות - אומנויות עיצוב המוצר, מידע ונתונים
- מידע ונתונים- משחק פתיחה
ביחידה זו נחווה את עקרונות המגמה בעזרת משחק, היחידה מתאימה לשיעור פתיחה. על מנת להפעיל את המשחק יש להוריד אותו קודם למחשב. - מידע ונתונים - חיפוש במאגרי מידע
ביחידה זו נלמד את עקרונות חיפוש ואיתור מידע , היחידה משלבת את החומר הלימודי עם תוכן אקטואלי. - מידע ונתונים – סינון ופונקציות בסיסיות
יחידה זו מהווה חזרה באקסל על הנושאים הבאים: סינון ומיון ופונקציות לוגיות בדרך חוייתית.
תעלומת תיק בחצר המשרד:
חידה | פיתרון | רשימת בתי כנסת בחיפה | רשימת מורי דרך מאושרים | נוכחות עובדים - אומנות העיצוב - קוד חזותי כיתה י'
ביחידה זו נתרגל זיהוי קודים חזותיים באמצעות עיון ביצירות שנעשו בתקופה קשה זו. נעמוד על ההבדלים בין יצירות המבטאות כאב ואבל לבין יצירות המביעות תקווה ואמונה ונותנות כח.
אנגלית על יסודי
- Grades 10-11 (5 points) Coursebook
We put together a coursebook that contains activities in reading comprehension, writing, vocabulary and speaking - 9-12 (All Levels) Teaching on the phone
A collection of distance learning ideas that can be used when teaching on the phone - 10-12 (Strong four points or Five Points) Research Project
A research project that explores the idea of volunteering. This project is geared to improve reading comprehension and writing skills. One might choose to use this project for the Bagrut - 9-12 (Four or Five Points) COBE Workbook-Activities for speaking
These activities are geared to encourage speaking in the classroom - 9-12 (All Levels) Speaking Game
The player spins the wheel to pick the start of a conversation - 11-12 Bagrut Exams
Bagrut Exams - 9-10 (four and five points)
This is a mini project about the current war. It allows the students to express themselves in writing about their difficult situation - 9-10 4 points
Speaking unit - 9-12 All Levels
Nine Mini-Projects (Speaking, Reading Comprehension and Writing)
פסיכופדגוגיה
- הוראה ולמידה מחזקת חוסן – מצגת | מאמר
ביחידה מצגת וטקסט נלווה המתמקדים בתפקיד המחנך כמי שפועל לחיזוק החוסן של התלמידים.
ד"ר פלורה מור, פסיכותרפיסטית, יוצרת ומובילה של הגישה המגדלת, התפיסה החינוכית הפסיכו-חברתית PSEA. במסגרת תפקידה כראש תחום בג'וינט-אשלים, עומדת בראש פיתוח התערבויות בית ספריות, פיתוח פרופסיונלי בשדה ותארים באקדמיה המושתתים על התפיסה ומיזמים חברתיים המשנים את מסוגלות מערכת החינוך להכלה וצמיחה של תלמידים במצבי מצוקה, סיכון, טראומה ונשירה.
ד"ר אורי פיש, פסיכולוג חינוכי, מסביר איך כדאי לדבר עם תלמידים, מהם הצרכים העיקריים שעולים ואיך מבוגרים משמעותיים יכולים לסייע לילדים להתמודד עם האתגרים העולים במצבי לחץ ומצוקה. - איך כדאי לדבר עם תלמידים – הקלטה ד"ר אורי פיש
ד"ר אורי פיש, פסיכולוג חינוכי מומחה בתלמודי תורה שפ"ח ירושלים, מסביר איך כדאי לדבר עם תלמידים, מהם הצרכים העיקריים שעולים ואיך מבוגרים משמעותיים יכולים לסייע לילדים להתמודד עם האתגרים העולים במצבי לחץ ומצוקה. - משחק קלפים – איוורור רגשות מיזם "גדל"
קלפים המלווים פעילות סדנה לתלמידים שבה מתקיים שיח מוגן שנותן לתלמידים מקום וזמן לשתף את חבריהם ולעבד יחד את תחושותיהם ומחשבותיהם. כל תלמיד בוחר קלף ומשתף את חבריו על פי רצונו ובאופן שמתאים לו. - שאלון מצב לימודי