עמוד זה כולל עקרונות ופרקטיקות ללמידה במרחבים קוליים, רשימת ספקים למרחבים אלו ופרטי הקשר שלהם וכן ודרכי התקשרות לתמיכה טלפונית לעובדי הוראה בחינוך החרדי.
איך מתחילים: הקמת המרחב הקולי ותכנון סביבת ההוראה
מרחב למידה קולי בית ספרי מאפשר לשלב חומרים ותכני למידה, שיעורים, משימות והודעות בתוך קהילת בית הספר.
המרחבים כוללים חדרי ועידה, הקלטת שיעורים ומשימות, השארת הודעות לתלמיד ולמורה ועוד.
ישנן אלטרנטיבות רבות של ספקים המוצעים לבחירת בתי הספר על פי צרכיהם ומשנתם הפדגוגית.
המערכת הבסיסית ניתנת ללא עלות למוסדות חינוך.
שלבי הקמת מרחב למידה חלופי
- קיום רב שיח בהובלת מנהל בית הספר בהשתתפות היועצים, רכזי התקשוב, רכזים פדגוגיים וצוות המורים.
המטרה: הגדרת צרכי התלמידים והמורים בתחום הרגשי-חברתי-פדגוגי. הגדרת התפיסה החינוכית ובחינת האפשרויות הדיגיטליות המתאימות לקו החינוכי של בית הספר. בחירת הכלים הדיגיטליים הנותנים מענה לצרכים העולים מהשטח, בהלימה לתפיסה החינוכית. - מינוי צוות בית ספרי בהובלת הרכז הפדגוגי ורכז התקשוב להקמת מרחב הלמידה ותמיכה בתלמידים ובצוות.
- ניהול שגרת למידה במרחב החלופי: יצירת מעטפת רגשית-חברתית, מעקב נוכחות תלמידים וקיום תהליכי הוראה-למידה-הערכה באופן מיטבי.
ועדת הרבנים לעניני תקשורת
אישור קווי תוכן על ידי ועדת הרבנים לעניני תקשורת בקומות הכשרות של חברות הטלפונים:
טלפון: 02-5381858
תמיכה
מוקד תמיכה פדגוגי למענה פרטני בישום הלמידה ינתן על ידי צוות מקצועי לפניות עובדי הוראה.
ניתן להעביר בקשות בדואר אלקטרוני: pmcharedi@education.gov.il
יש לצרף פרטי עובד הוראה, תיאור הפניה ומספר טלפון של העובד לשיחת ההדרכה.
- ערוץ קולי לשמיעת הדרכות בנושאים פדגוגיים בישום הלמידה: 073-3212039