שאלוני בגרויות והנחיות מדיניות בעברית: הבעה, הבנה ולשון לבתי הספר העל יסודיים בחינוך החרדי.
מבנה שאלון 75281
חזרה לראש הדףהבנת הנקרא והבעה בכתב
הבנת הנקרא
נושאים
במרכז הפרק יעמדו טקסטים מסוגים שונים:
- מאמרים עיוניים במבנים לוגיים רטוריים שונים כגון תיאור תופעה והצגת רעיון על היבטיו
- ערכים אנציקלופדיים
- מאמרי עמדה ושכנוע
- טקסטים שימושיים
- טקסטים בלתי רציפים כגון דיאגרמות, טבלאות ותרשימים
- טקסטים בלתי מילוליים כגון קריקטורות
דגשים
- פרק הבנת הנקרא יכלול שניים עד שלושה טקסטים מסוגים שונים בהיקף כולל של כ-1,300 מילים
- השאלות עצמן עשויות לכלול טקסטים קצרים וטקסטים בלתי מילוליים
- ייכללו שאלות בממדי ההבנה השונים לרבות שאלות הבנה מסדר חשיבה גבוה
- ציון בשאלות הבנת הנקרא יינתן גם בממד ההבעה בכתב, לרבות ניסוח התשובה, מבע ותקינות
הבעה בכתב
נושאים
כתיבה ממזגת של שני טקסטים מסוגים שונים לפי דרישות המטלה ומטרותיה
דגשים
- היקף הכתיבה הנדרש הוא 250-150 מילים (ההיקף עשוי להשתנות לפי היקף הטקסטים העומדים בבסיס הסקירה).
- מיומנות המיזוג נועדה להכשיר את התלמידים לסקירה של כמה מקורות לטקסט אחד לצרכים אישיים, חברתיים וגבוהים.
משקל – 50%
לשון ומֵטָא-לשון
נושאים
- תקינות בשימוש בשם המספר, באותיות השימוש ובמילות היחס (10 נקודות)
- מערכת הצורות או תחביר (40 נקודות)
דגשים
- שאלות על תקינות שם המספר, אותיות השימוש ומילות היחס יהיו משותפות לכל הנבחנים.
- התלמידים ייבחנו באחת המערכות הלשוניות לפי האפשרות שבחר בית הספר.
- בתוך הפרק תינתן בחירה של ארבע שאלות מתוך חמש.
משקל – 50%
מתכונות לבגרות
חזרה לראש הדףדוגמאות לשאלונים ופתרונות
חזרה לראש הדףשאלונים מותאמים ללקויי למידה
חזרה לראש הדףאולי תתעניינו גם ב...
עולים חדשים
הנחיות למורים לעברית לתלמידים עולים: הבעה, הבנה ולשון בבתי הספר העל יסודיים בחינוך החרדי
תוכניות הלימודים בעברית: הבעה, הבנה ולשון בבתי הספר העל יסודיים
תוכנית הלימודים בעברית: הבעה, הבנה ולשון לבתי הספר העל יסודיים בחינוך החרדי
נבחנים אקסטרניים
באתר מופיעים התכנים המחייבים והודעות הקשורות לתוכן המבחן ומבנה השאלון