דלג אל:

בגרויות בעברית: הבעה, הבנה ולשון לבתי הספר העל יסודיים בחינוך החרדי

פתיח

שאלוני בגרויות והנחיות מדיניות בעברית: הבעה, הבנה ולשון לבתי הספר העל יסודיים בחינוך החרדי.

חזרה לראש הדף

מבנה שאלון 75281

הבנת הנקרא

נושאים
במרכז הפרק יעמדו טקסטים מסוגים שונים:

  • מאמרים עיוניים במבנים לוגיים רטוריים שונים כגון תיאור תופעה והצגת רעיון על היבטיו
  • ערכים אנציקלופדיים
  • מאמרי עמדה ושכנוע
  • טקסטים שימושיים
  • טקסטים בלתי רציפים כגון דיאגרמות, טבלאות ותרשימים
  • טקסטים בלתי מילוליים כגון קריקטורות

דגשים

  • פרק הבנת הנקרא יכלול שניים עד שלושה טקסטים מסוגים שונים בהיקף כולל של כ-1,300 מילים
  • השאלות עצמן עשויות לכלול טקסטים קצרים וטקסטים בלתי מילוליים
  • ייכללו שאלות בממדי ההבנה השונים לרבות שאלות הבנה מסדר חשיבה גבוה
  • ציון בשאלות הבנת הנקרא יינתן גם בממד ההבעה בכתב, לרבות ניסוח התשובה, מבע ותקינות

הבעה בכתב

נושאים
כתיבה ממזגת של שני טקסטים מסוגים שונים לפי דרישות המטלה ומטרותיה

דגשים

  • היקף הכתיבה הנדרש הוא 250-150 מילים (ההיקף עשוי להשתנות לפי היקף הטקסטים העומדים בבסיס הסקירה).
  • מיומנות המיזוג נועדה להכשיר את התלמידים לסקירה של כמה מקורות לטקסט אחד לצרכים אישיים, חברתיים וגבוהים.

משקל – 50%

נושאים

  • תקינות בשימוש בשם המספר, באותיות השימוש ובמילות היחס (10 נקודות)
  • מערכת הצורות או תחביר (40 נקודות)

דגשים

  • שאלות על תקינות שם המספר, אותיות השימוש ומילות היחס יהיו משותפות לכל הנבחנים.
  • התלמידים ייבחנו באחת המערכות הלשוניות לפי האפשרות שבחר בית הספר.
  • בתוך הפרק תינתן בחירה של ארבע שאלות מתוך חמש.

משקל – 50%

חזרה לראש הדף

דוגמאות לשאלונים ופתרונות

אולי תתעניינו גם ב...

נבחנים אקסטרניים
באתר מופיעים התכנים המחייבים והודעות הקשורות לתוכן המבחן ומבנה השאלון
עולים חדשים
הנחיות למורים לעברית לתלמידים עולים: הבעה, הבנה ולשון בבתי הספר העל יסודיים בחינוך החרדי
ראמ"ה - מבחנים בעברית כיתה ט
תוכנית לימודים ייעודית לכיתה ט', מבחנים, מבדקים ומשימות העשרה
הרעיון שלכם כאן!
הכנתם, טרחתם, השקעתם – ורק התלמידים בכיתה נהנו? לא חבל? שתפו אותנו ונפרסם את הרעיון שלכם במרחב הפדגוגי. שתפו אותנו כדי שעוד תלמידים ייהנו משיעור מוצלח.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il