התערבות התנהגותית, רגשית, חברתית
חינוך מיוחדתוכניות התערבות התנהגותיות רגשיות וחברתיות בחינוך המיוחד מבוססות על הבנת צרכי התלמידים, כישוריהם הייחודיים ותפקודם.
על ידי יצירת סביבה תומכת ומעודדת, ניתן לשפר את רמת ההשתלבות החברתית של התלמידים והתפתחותם האישית בצורה יעילה ומשמעותית.
אקלים מיטבי
אקלים כיתה מיטבי – מבוגרים והורים כסוכני שינוי אקלים כיתה
פיתח תוכנית 'אייכה' להתערבות לאקלים כיתה מיטבי. כשהמוטיב המוביל הוא: שכל המבוגרים שנוכחים בחיי הילד עובדים במשותף, בהסתכלות דרך מבט של התפתחות לערכים ומנטליזציה ודרך יחסים בין אישיים וקשר ולא דרך המרכיב ההתנהגותי.
(בית ספר 'אפיקים' ירושלים בהנהלת גב' דבורה פליגלמן)
חוסן נפשי
למידה חברתית רגשית פותחת ערוצי למידה שונים, מפתחת למודעות עצמית, מעלה את רמת הדימוי העצמי של התלמידות ומפתחת חוסן.
לתלמידות עם ASD בתפקודים הגבוהים, קושי בפיתוח חוסן, דימוי עצמי נמוך ומודעות עצמית לקויה.
רציונל התוכנית הוא לפתח שפה רגשית חברתית אצל התלמידות ומודעות למיומנויות תקשורתיות חברתיות שונות.
(התוכנית נבנתה בבית הספר 'בשערייך' שיח סוד ירושלים, בהנהלת צ. איילנברג)
ויסות רגשי
תוכנית סמב"ת – סוף מעשה במחשבה תחילה
תוכנית ייחודית 'סמב"ת' (סוף מעשה במחשבה תחילה). התוכנית מתאימה לתלמידים המתמודדים עם הפרעות קשב וקשיי התנהגות ברמות שונות, והיא משלבת כלים טיפוליים וחינוכיים לחיזוק יכולת השליטה הניהול והויסות העצמי.
(בית ספר 'תורת חיים' בני ברק, בהנהלת הרב רפאל משה אלאלוף)