דלג אל:

התערבות התנהגותית, רגשית, חברתית חינוך מיוחד

התערבות התנהגותית, רגשית, חברתית

תוכניות התערבות התנהגותיות רגשיות וחברתיות בחינוך המיוחד מבוססות על הבנת צרכי התלמידים, כישוריהם הייחודיים ותפקודם.
על ידי יצירת סביבה תומכת ומעודדת, ניתן לשפר את רמת ההשתלבות החברתית של התלמידים והתפתחותם האישית בצורה יעילה ומשמעותית.

אקלים מיטבי

חזרה לראש הדף
אקלים מיטבי

אקלים כיתה מיטבי – מבוגרים והורים כסוכני שינוי אקלים כיתה

פיתח תוכנית 'אייכה' להתערבות לאקלים כיתה מיטבי. כשהמוטיב המוביל הוא: שכל המבוגרים שנוכחים בחיי הילד עובדים במשותף, בהסתכלות דרך מבט של התפתחות לערכים ומנטליזציה ודרך יחסים בין אישיים וקשר ולא דרך המרכיב ההתנהגותי.
(בית ספר 'אפיקים' ירושלים בהנהלת גב' דבורה פליגלמן)

חוסן נפשי

חזרה לראש הדף

תוכנית לפיתוח חוסן נפשי לתלמידים המאובחנים עם ASD, לצורך מיגור תופעת קללות ושפה לא מותאמת. באמצעות מתן מענה בכל חמשת מישורי ההתפתחות, התלמיד יפחית את הדפוסים הלא רצויים.
(בית ספר 'אור חדש' צעירים בבני ברק, בהנהלת גב' חנה הרוש)

למידה חברתית רגשית פותחת ערוצי למידה שונים, מפתחת למודעות עצמית, מעלה את רמת הדימוי העצמי של התלמידות ומפתחת חוסן.
לתלמידות עם ASD בתפקודים הגבוהים, קושי בפיתוח חוסן, דימוי עצמי נמוך ומודעות עצמית לקויה.
רציונל התוכנית הוא לפתח שפה רגשית חברתית אצל התלמידות ומודעות למיומנויות תקשורתיות חברתיות שונות.
(התוכנית נבנתה בבית הספר 'בשערייך' שיח סוד ירושלים, בהנהלת צ. איילנברג)

ויסות רגשי

חזרה לראש הדף
ויסות רגשי

תוכנית סמב"ת – סוף מעשה במחשבה תחילה

תוכנית ייחודית 'סמב"ת' (סוף מעשה במחשבה תחילה). התוכנית מתאימה לתלמידים המתמודדים עם הפרעות קשב וקשיי התנהגות ברמות שונות, והיא משלבת כלים טיפוליים וחינוכיים לחיזוק יכולת השליטה הניהול והויסות העצמי.
(בית ספר 'תורת חיים' בני ברק, בהנהלת הרב רפאל משה אלאלוף)

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il