משימת כתיבת עיתון היא משימה אישית המביאה לידי ביטוי את הידע שרכשו התלמידים. משימה זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה.
לפניכם דגמים למשימות הביצוע:
עיתון אישי, עיתון שיתופי, נייר עמדה, תוצר יצירתי ופודקאסט.
כל משימת ביצוע מורכבת מארבעה שלבים:
היכרות, תכנון, טיוטה והגשה סופית.
משימת כתיבת עיתון היא משימה אישית המביאה לידי ביטוי את הידע שרכשו התלמידים. משימה זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה.
התוצר היצירתי הוא משימה אישית המיועדת לסכם תהליכי למידה עצמית באמצעות שימוש בחשיבה יצירתית ובאוריינות חזותית. התוצר הפיזי היצירתי הוא הזדמנות להבעת עמדה ופרשנות אישית של התלמידים לנושאים שנלמדו באמצעות כלים יצירתיים כגון כרזה, ציור, קומיקס וכדומה. התלמידים יגישו תוצר ודף מקטלוג מוזיאלי שבו יציגו את היצירה, את הנושא שהיצירה מתייחסת אליו (ופרשנות אישית על הנושא) וכיצד היצירה משקפת ומתקשרת לנושא הנדון. משימת התוצר היצירתי מפתחת את היכולת להתבונן בסוגיה מורכבת ממגוון נקודות מבט, להבין לעומק את העמדות השונות, ורק לאחר הבנת המורכבות או לאחר ראיית הפרספקטיבה של האחר – לגבש עמדה אישית, ואותה להציג בתוצר היצירתי.
נייר עמדה הוא מסמך המציג עמדה בנושא מסוים במטרה להביאו למודעות הקורא או לשכנעו. זוהי עבודה בזוג, שבה שני חברי הצוות יציגו יחד נושא, סוגיה או דילמה. כל אחד בנפרד יגבש ויציג את עמדתו, פרשנות על נושא, סוגיה או דילמה, ולבסוף שני חברי הצוות יגבשו פשרה מוסכמת על שניהם ויציגו אותה. חלופה זו מעודדת למידה אקטיבית, שיפור מיומנויות חקר, מעודדת את הלומד לחשיבה ביקורתית, לנקיטת עמדה ולהביעה באופן מושכל ומעודדת פיתוח מיומנות חברתית של עבודת צוות.
משימת כתיבת עיתון היא משימה קבוצתית המביאה לידי ביטוי לא רק את הידע שרכשו התלמידים אלא גם מיומנויות הקשורות בעבודת צוות, בתקשורת בין-אישית ובפעילות העיתונאית. זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. לכל תלמידה ותלמיד תהיה אחריות אישית בכתיבת תוכני העיתון.
פּוֹדְקַאסְט, בעברית הֶסְכֵּת, הוא מעין רשימת השמעה שאפשר להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. יצירת פּוֹדְקַאסְטִים היא תהליך יצירתי בעל ערך רב ליוצר. זוהי למידה עתירת חשיבה המדגישה למידה פעילה ושאילת שאלות וחקר. במשימה זו יתבקשו התלמידים להכין בצוות פּוֹדְקַאסְט (הֶסְכֵּת). בשלב הראשון יחקרו יחדיו ובנפרד את הנושא שבחרו מהיבטים מגוונים ומזוויות ראייה שונות. לאחר מכן כל חברי הצוות יחדיו יתכננו ויקליטו פּוֹדְקַאסְט. העבודה הקבוצתית תאפשר ללומדים לתרגל מיומנויות תקשורת יעילות, עבודת צוות ופתרון בעיות.
מוקד התמיכה בנושאים טכניים:
בימים א׳-ה׳ בין השעה 18:00-07:30
ביום ו׳ בין השעות 14:30-08:00
טלפון: 6552*
שלוחה 9
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il