דלג אל:

משימות ביצוע מבוקרות

פתיח

לפניכם דגמים למשימות הביצוע:
תוצר יצירתי, פרזנטציה ופודקאסט.
- כל משימת ביצוע מורכבת מארבעה שלבים: היכרות, תכנון, טיוטה והגשה סופית.

מה צריך לעשות?
צעד 1 – רכז הבגרויות מגדיר את קבוצת הלימוד בתל"פ ולאחר מכן משייך אותה לסמל שאלון במערכת ניהול בגרויות (מחוץ למערכת הבגרות הגמישה).
צעד 2 – המורה מבצע תהליך הקמה של מרחב הלמידה במערכת הבגרות הגמישה.
צעד 3 – התלמידים עובדים (מחוץ למערכת), מגישים את שלבי העבודה השונים למורה.
צעד 4 – המורה מזין את כל הציונים של כל התלמידים במרחב הלמידה ומעלה את הקבצים הנדרשים (קבצים של שלב 4).
צעד 5 – המורה מעביר את מרחב הלמידה לאישור מנהל.

בכל משימה יש 5 טפסים המחולקים לשלבים באופן הבא:

  1. שלב 1: היכרות עם המשימה לתלמידים – לקריאה בלבד. אין חובה להדפיס לכל צוות או תלמיד.
  2. שלב 2: חוברת עבודה לתלמידים להדפסה (יש להדפיס עותק לכל צוות או תלמיד בעבודה אישית).
  3. שלב 3: חוברת עבודה לתלמידים להדפסה (יש להדפיס עותק לכל צוות או תלמיד בעבודה אישית).
  4. דפים עודפים לשימוש התלמידים: להדפסה במידת הצורך עבור שלבים 2 ו-3.
  5. שלב 4 – שלב ההגשה הסופי: קובץ Word לעבודה על המחשב (יש לתת עותק לכל צוות או תלמיד בעבודה אישית).

לאחר סיום שלב 4 - יש להעלות את הקובץ לאתר משימות הבגרות הגמישה

חזרה לראש הדף

משימות אישיות

פרזנטציה

פרזנטציה

פרזנטציה היא הצגה מילולית של תהליך למידה בליווי מצגת או עזרי המחשה. היא כלי הערכה שבו התלמידים מציגים בפני קהל (המורה, הכיתה, קהל אחר) את הידע שלהם בתחום מסוים או את העבודה שביצעו. פרזנטציה דורשת, מלבד איסוף ידע, מיונו ועיבודו, גם מיומנויות של ארגון מידע בצורה חזותית ועמידה מול קהל.

תוצר יצירתי

תוצר יצירתי

התוצר היצירתי הוא משימה אישית המיועדת לסכם תהליכי למידה עצמית באמצעות שימוש בחשיבה יצירתית ובאוריינות חזותית. התוצר הפיזי היצירתי הוא הזדמנות להפקת תובנות ולקחים אישיים של התלמידים לנושאים שנלמדו באמצעות כלים יצירתיים, כגון כרזה, ציור, קומיקס וכדומה. התלמידים יגישו תוצר ודף מקטלוג מוזיאלי שבו יציגו את היצירה, את הנושא שהיצירה מתייחסת אליו (והפקת לקח אישי על הנושא) וכיצד היצירה משקפת ומתקשרת לנושא הנדון. משימת התוצר היצירתי מפתחת את היכולת להתבונן בסוגיה מורכבת ממגוון נקודות מבט, להבין לעומק את העמדות השונות, ורק לאחר הבנת המורכבות או לאחר ראיית הפרספקטיבה של האחר – לגבש עמדה אישית, ואותה להציג בתוצר היצירתי.

חזרה לראש הדף

משימות שיתופיות

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט, בעברית הֶסְכֵּת, הוא מעין רשימת השמעה שאפשר להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. יצירת פּוֹדְקַאסְטִים היא תהליך יצירתי בעל ערך רב ליוצר. זוהי למידה עתירת חשיבה המדגישה למידה פעילה ושאילת שאלות וחקר. במשימה זו יתבקשו התלמידים להכין בצוות פּוֹדְקַאסְט. בשלב הראשון יחקרו יחדיו ובנפרד את הנושא שבחרו מהיבטים מגוונים ומזוויות ראייה שונות. לאחר מכן כל חברי הצוות יחדיו יתכננו ויקליטו פּוֹדְקַאסְט. העבודה הקבוצתית תאפשר ללומדים לתרגל מיומנויות תקשורת יעילות, עבודת צוות ופתרון בעיות.

מוקד התמיכה של מערכת הבגרויות החדשה פועל:
בימים א׳-ה׳ בין השעות 18:00-07:30
וביום ו׳ בין השעות 14:30-08:00

טלפון: 073-3983960

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il