בגרויות והערכה ביהדות


הערכת ההישגים היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההוראה-למידה הכולל תכנון, הפעלה ומשוב.
אנו מניחים, שבגיוון דרכי ההערכה יש פוטנציאל חינוכי רב-עוצמה, העשוי לתרום לשיפור משמעותי של תהליכי ההוראה והלמידה, זאת באמצעות גיוון שיטות ההוראה ודרכי הלימוד הנהוגות בבית הספר כמתחייב ממכלול המטרות החינוכיות שלו, מתחומי הלימוד השונים ומהשונות באוכלוסיית התלמידים.

אנו מציעים לממש שני שימושים של הערכה:

  • שימוש מעצב – לשיפור תהליכי ההוראה והלמידה. בשימוש זה מומלץ לשלב דרכי הערכה שונות.
  • שימוש מסכם – למדידת הישגים. בשימוש זה יש להשתמש בבחינה בלבד.