דלג אל:

על יסודי

פתיח

בס"ד

פַּנּוּ דֶּרֶךְ יְהוָה; יַשְּׁרוּ, בָּעֲרָבָה, מְסִלָּה, לֵאלֹהֵינוּ
כָּל-גֶּיא, יִנָּשֵׂא, וְכָל-הַר וְגִבְעָה, יִשְׁפָּלוּ;
וְהָיָה הֶעָקֹב לְמִישׁוֹר, וְהָרְכָסִים לְבִקְעָה
[ישעיה מ' ,ג',ד']

יש קולות של נחמה ופיוס, יש קולות ממעל שנשלחים אל המקומות הנמוכים כדי להרים אותנו.
להרים את העם הזה, מן הצער והדאגה, מן הפחד והחשש, מן הגלות הקשה.
את הקולות האלה חייבים להדהד בכל מחוזותינו, לא לתת למאורעות המאתגרים לכופף אותנו.

התפקיד של כל בוגר מתוכינו לזכור ולא לשכח את האירועים הקשים ויחד עם זאת להעביר את מסר התקומה והנחמה לליבות צעירים לעורר אותם שיטו אוזן למה שמנבא לנו עתידינו, למה שהובטחנו על ידי נביאנו ולשם אנו מכוונים.

כשצלילי השנה הקודמת חולפים נגד עיננו, והתמונות הנוראות מאז ממשיכות לרצד.
צו השעה הוא לבחור בתקווה, לשלב בכל התכנים אותם אנו מעבירים לתלמידים והתלמידות, את הכוח האמוני, לקום, להתנער ולהשריש בהם את אמיתות ההבטחה:
"כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב"!

צוות ההדרכה והפיקוח עומד לכם לסיוע בכל דבר ועניין

תחומי דעת

תנ"ך עצמאי על יסודי

יהדות עצמאי על יסודי

ספרות עצמאי על יסודי

  • רחל - א. מרגלית
    ביחידה זו נלמד שיר לירי אודות הקשר העז והתמידי בין רחל אמינו לבניה ונפנים את היכולת להתרפק על אמא רחל בגלות הקשה, היחידה כוללת מצגת.
    מצגת
  • מחזה לישרים תהילה – רמח"ל
    ביחידה זו נתמקד באלמנט הדרמתי המרכזי שהוא מלחמה. נתבונן בלוחמים שעליהם מספר המשל ונרחיב את משמעותם הסמלית תוך כדי מתן דעת למה שאנו חווים היום.
    מערך שיעור | מצגת
  • שני ציירים
    ביחידה זו נלמד סיפור ברסלבי אלגורי המעצים את ערך הערבות ההדדית, בו דמויות אקטיביות ועקרוניות תומכות ומכילות דמויות פסיביות ונחשלות ומקדמות אותן אל היעד הנדרש.
    מערך שיעור | מצגת
  • בר מצוות הבן
    ביחידה זו נלמד שיר משירי שואה המתאר גורל משפחה יהודית אחת ומעלה על נס את כוח הנצח של העם היהודי, את ההישרדות הניסית של כבשה אחת מול שבעים זאבים. את התקומה לאחר החורבן.
    מערך שיעור | מצגת

היסטוריה עצמאי על יסודי

  • עם זוכרחלק א | חלק ב | חלק ג
    ביחידה זו נעסוק בהיבט התורני של משמעות הזכרון היהודי, התלמיד יתחבר למשמעות הזכרון בכל הרבדים והמעגלים בדגש על חיבור לכלל והעצמה לפרט.
  • מלחמת ששת הימיםחלק א | חלק ב | חלק ג 
    ביחידה זו נלמד על הגורמים למלחמת ששת הימים, מהלכה ותוצאותיה ונתייחס לאירועים האקטואליים בימים אלו.

  • וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ... חלק א | חלק ב
    מבט על המאורעות בארץ ישראל באספקלרייה תורנית, השתקפות המאורעות ההיסטוריים ואקטואליים.
  • הנתונים בצרה ובשביה
    משמחת תורה תשפ"ד, קרוב לשנה נתונים עשרות יהודים בשבי החמאס בעזה.
    אשנב למנהרת הזמן בהיסטוריה להולכים בשבי האמונה בימי השואה בהשקה לימי הרחמים וסליחות בתפילה ובבקשה: 'תקע בשופר גדול לחרותנו'. מערך שיעור | מצגת

אזרחות עצמאי על יסודי

עברית עצמאי על יסודי

מוזיקה חרדי על יסודי

שפ"י

תכנים לעבודה עם צוותי חינוך

עקרונות בניהול התערבות חינוכית לקראת יום השנה לאירועי שבעה באוקטובר 2023 לצוותי החינוך בבתי הספר העל-יסודיים.
סדנאות הכ"חות שבדרך לעבודה עם צוותים:

תכנים לעבודה עם תלמידים

שיח כיתתי לקראת טקס, הרצאה או מפגש ולאחריהם, בהקשר לאירועי השבעה באוקטובר.

סדנאות הכ"חות שבדרך:

חומרי הסברה להורים

פסיכופדגוגיה

  • הוראה ולמידה מחזקת חוסן – מצגת | מאמר 
    ביחידה מצגת וטקסט נלווה המתמקדים בתפקיד המחנך כמי שפועל לחיזוק החוסן של התלמידים.
    ד"ר פלורה מור, פסיכותרפיסטית, יוצרת ומובילה של הגישה המגדלת, התפיסה החינוכית הפסיכו-חברתית PSEA. במסגרת תפקידה כראש תחום בג'וינט-אשלים, עומדת בראש פיתוח התערבויות בית ספריות, פיתוח פרופסיונלי בשדה ותארים באקדמיה המושתתים על התפיסה ומיזמים חברתיים המשנים את מסוגלות מערכת החינוך להכלה וצמיחה של תלמידים במצבי מצוקה, סיכון, טראומה ונשירה.
    ד"ר אורי פיש, פסיכולוג חינוכי, מסביר איך כדאי לדבר עם תלמידים, מהם הצרכים העיקריים שעולים ואיך מבוגרים משמעותיים יכולים לסייע לילדים להתמודד עם האתגרים העולים במצבי לחץ ומצוקה.
  • איך כדאי לדבר עם תלמידים – הקלטה ד"ר אורי פיש
    ד"ר אורי פיש, פסיכולוג חינוכי מומחה בתלמודי תורה שפ"ח ירושלים, מסביר איך כדאי לדבר עם תלמידים, מהם הצרכים העיקריים שעולים ואיך מבוגרים משמעותיים יכולים לסייע לילדים להתמודד עם האתגרים העולים במצבי לחץ ומצוקה.
  • משחק קלפים – איוורור רגשות מיזם "גדל"
    קלפים המלווים פעילות סדנה לתלמידים שבה מתקיים שיח מוגן שנותן לתלמידים מקום וזמן לשתף את חבריהם ולעבד יחד את תחושותיהם ומחשבותיהם. כל תלמיד בוחר קלף ומשתף את חבריו על פי רצונו ובאופן שמתאים לו.
  • שאלון מצב לימודי

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il