דלג אל:

יסודי

למידה מרחוק בחירום

בס"ד

פַּנּוּ דֶּרֶךְ יְהוָה; יַשְּׁרוּ, בָּעֲרָבָה, מְסִלָּה, לֵאלֹהֵינוּ
כָּל-גֶּיא, יִנָּשֵׂא, וְכָל-הַר וְגִבְעָה, יִשְׁפָּלוּ;
וְהָיָה הֶעָקֹב לְמִישׁוֹר, וְהָרְכָסִים לְבִקְעָה
[ישעיה מ' ,ג',ד']

יש קולות של נחמה ופיוס, יש קולות ממעל שנשלחים אל המקומות הנמוכים כדי להרים אותנו.
להרים את העם הזה, מן הצער והדאגה, מן הפחד והחשש, מן הגלות הקשה.
את הקולות האלה חייבים להדהד בכל מחוזותינו, לא לתת למאורעות המאתגרים לכופף אותנו.

התפקיד של כל בוגר מתוכינו לזכור ולא לשכח את האירועים הקשים ויחד עם זאת להעביר את מסר התקומה והנחמה לליבות צעירים לעורר אותם שיטו אוזן למה שמנבא לנו עתידינו, למה שהובטחנו על ידי נביאנו ולשם אנו מכוונים.

כשצלילי השנה הקודמת חולפים נגד עיננו, והתמונות הנוראות מאז ממשיכות לרצד.
צו השעה הוא לבחור בתקווה, לשלב בכל התכנים אותם אנו מעבירים לתלמידים והתלמידות, את הכוח האמוני, לקום, להתנער ולהשריש בהם את אמיתות ההבטחה:
"כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב"!

צוות ההדרכה והפיקוח עומד לכם לסיוע בכל דבר ועניין

תחומי דעת

עברית

שפ"י

תכנים לעבודה עם צוותי חינוך

עקרונות בניהול התערבות חינוכית לקראת יום השנה לאירועי שבעה באוקטובר 2023 לצוותי החינוך בבתי הספר היסודיים.
סדנאות הכ"חות שבדרך לעבודה עם צוותים:

תכנים לעבודה עם תלמידים

מאגרי כ"ח לשכבות א'-ג':

מאגרי כ"ח לשכבות ד'-ו':

חומרי הסברה להורים

פסיכופדגוגיה

  • מצגת | מאמר - הוראה ולמידה מחזקת חוסן
    ביחידה מצגת וטקסט נלווה המתמקדים בתפקיד המחנך כמי שפועל לחיזוק החוסן של התלמידים.
    ד"ר פלורה מור, פסיכותרפיסטית, יוצרת ומובילה של הגישה המגדלת, התפיסה החינוכית הפסיכו-חברתית PSEA. במסגרת תפקידה כראש תחום בג'וינט-אשלים, עומדת בראש פיתוח התערבויות בית ספריות, פיתוח פרופסיונלי בשדה ותארים באקדמיה המושתתים על התפיסה ומיזמים חברתיים המשנים את מסוגלות מערכת החינוך להכלה וצמיחה של תלמידים במצבי מצוקה, סיכון, טראומה ונשירה.
    ד"ר אורי פיש, פסיכולוג חינוכי, מסביר איך כדאי לדבר עם תלמידים, מהם הצרכים העיקריים שעולים ואיך מבוגרים משמעותיים יכולים לסייע לילדים להתמודד עם האתגרים העולים במצבי לחץ ומצוקה.
  • איך כדאי לדבר עם תלמידים - הקלטה ד"ר אורי פיש
    ד"ר אורי פיש, פסיכולוג חינוכי מומחה בתלמודי תורה שפ"ח ירושלים, מסביר איך כדאי לדבר עם תלמידים, מהם הצרכים העיקריים שעולים ואיך מבוגרים משמעותיים יכולים לסייע לילדים להתמודד עם האתגרים העולים במצבי לחץ ומצוקה.
  • משחק קלפים - איוורור רגשות מיזם "גדל"
    קלפים המלווים פעילות סדנה לתלמידים שבה מתקיים שיח מוגן שנותן לתלמידים מקום וזמן לשתף את חבריהם ולעבד יחד את תחושותיהם ומחשבותיהם. כל תלמיד בוחר קלף ומשתף את חבריו על פי רצונו ובאופן שמתאים לו.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il