דלג אל:

מציאת המספרים הראשוניים בתחום המאה

חזרה

רציונל למורה

יחידת החומר נלמדת בדרך של חקר וגילוי. בדרך זו התלמידים מגלים בעצמם את המשמעות של מספר ראשוני, מספר פריק ופירוק של מספר לגורמים ראשוניים ומגיעים להבנת הנושא מתוך חוויה. ככל שהלמידה פעילה, מהנה וחווייתית יותר כך החומר הנלמד מוטבע בתלמידים לאורך זמן.

רצף

הוראת הנושא מספרים ראשוניים ופריקים תגיע לאחר הוראת פעולות הכפל והחילוק והמושגים הנלווים להם: כפולות ומחלקים. במצגת מספר 2 משולב שימוש בסימני התחלקות ולכן יש להקדים לה את הוראת נושא זה.

מטרות תוכן

  • התלמידים יזהו מספרים ראשוניים, מספרים פריקים ומספרים שאינם ראשוניים ואינם פריקים.
  • התלמידים ילמדו כיצד לפרק מספר לגורמים ראשוניים.
  • התלמידים ידעו לקשר בין עובדות הכפל והחילוק לזיהוי של מספרים ראשוניים ומספרים פריקים ולפירוק של מספר לגורמים ראשוניים.
  • התלמידים יחקרו את הקשר בין כפולות של מספר לבין סידור המספרים הטבעיים בלוחות שבהם אורך השורות קבוע.

מיומנויות המאה ה-21

אוריינות מתמטית, חשיבה ביקורתית , אוריינות דיגיטלית, התנהלות חברתית וחשיבה יצירתית

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il