דלג אל:

שמות שונים לאותו שבר

חזרה

רציונל למורה

התלמידים ילמדו שלחלק מסוים של שבר אפשר לקרוא בשמות שונים (שהם אותו גודל של שבר אך מחולק לחלקים בגדלים שונים). כמו כן הם יגלו שבידע שרכשו אפשר להשתמש לחישובים בחיי היום-יום. להבנת הנושא כדאי לשלב המחשות ויזואליות. ביחידה שלושה שיעורים מלווים במצגת ובחומרים נלווים כמו גם משחקים להטמעת הנושא ופעילות בשילוב קוביות ובניית תיבות

רצף

הנושא 'הכרת השבר וקריאתו בשם' נקשר בתובנות שונות לנושא של מהות השבר הפשוט – השוואת שברים. אפשר ללמדו ספירלית (לדוגמה, אחרי שלומדים שמות שונים לחצי אפשר ללמוד השוואה לחצי)

מטרות תוכן

  • התלמידים ילמדו שלשבר מסוים יש ייצוגים שונים ואפשר לקרוא לו בשמות רבים.

מיומנויות המאה ה-21

מיומנויות קוגניטיביות: אוריינות מתמטית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות דיגיטלית
מיומנויות תוך אישיות: הכוונה עצמית

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il