תיבות – קודקודים, צלעות ופאות, פריסות של תיבה, נפח תיבה
חזרהרציונל למורה
בלמידה על תיבה ובפרט בהתחלה מומלץ לשלב אביזרים מוחשיים כמו תיבות שונות וקוביות מתחברות לחקר תיבה בכלל ולבניית תיבות עם נפחים בפרט. אחר כך אפשר להתקדם לשאלות מורכבות בדרך מוחשית פחות. להמחשה אפשר להיעזר ביישומון המצורף. בחוברת העבודה יש מגוון משימות לעבודה בקבוצות או לפי רמות. בסוף החוברת יש הנחיות למורה ודף תשובות. בחומרים הנלווים יש "קובייה כיתתית" (ארבעה קבצים). זוהי שאלה המשלבת שטח פנים עם שאלות הקשורות בשטח. לסיכום הנושא אפשר לתרגל מאוסף שאלות ממיצ"בים.
רצף
הכרת תיבות, מיון תיבות, פריסות ושטח פנים, נפח תיבה
מטרות תוכן
- התלמיד יפתח ראייה מרחבית ויבין היטב את משמעות הנפח
- התלמיד ימצא דרכי פתרון שונות למציאת נפח של תיבה
- התלמיד ימצא את הקשר בין גובה אורך ורוחב למציאת נפח של תיבה
- התלמיד יבדוק כיצד משפיעה הגדלה והקטנה של אחד הממדים אורך/גובה /רוחב על נפח התיבה
- התלמיד יפתח ראייה מרחבית
- התלמיד יפתח יכולת מעבר בדימוי דו ממדי לתלת ממד
- התלמיד יפתח יכולת אומדן בנפחים
מיומנויות המאה ה-21
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית, אוריינות מתמטית, חשיבה יצירתית
מיומנות תוך אישית: הכוונה עצמית