דלג אל:

סעדי נא הגלימה

חזרה

רציונל למורה

הספרות היא כלי להנחלת אוצרות התרבות והמחשבה... המפגש עם מגוון יצירות הקשורות לעולמם של התלמידים וגם לעולמות מרוחקים מהם יחזק את ההשתייכות לחברה ולקהילה, יתרום לבניית הזהות האישית ויאפשר גישה לעולמות אחרים בדרך מיוחדת של חשיבה שאי אפשר להשיגה בקריאה של סוגי שיח לא ספרותיים. בדגם זה מוצעים רכיבים שחשוב לכלול במהלך הוראה של יצירת ספרות כדי לשמור על ייחודיותו של עולם השיח הספרותי לצד קידום מטרות ההוראה בתחום הספרות ובתחום השפה

מטרות תוכן

  • יצירת חיבור אישי ליצירה ולמסר המשתמע ממנה
  • גילוי משמעויות מפורשות וסמויות ביצירה
  • הכרת המושג 'אירוניה' וזיהויו בסיפור
  • הרחבת הידע הספרותי של התלמידים והכרת הסוגה הספרותית 'סיפור עממי'
  • פיתוח השיח הדבור והכתוב בצורה יצירתית

מיומנויות המאה ה-21

מיומנויות קוגניטיביות: אוריינות שפתית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית

מיומנויות תוך אישיות: מודעות עצמית

מיומנויות בין אישיות: אוריינות גלובלית, התנהלות חברתית, מודעות חברתית

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il