דלג אל:

נתינה כיתה ו

נתינה כיתה ו

במימושו של ערך הנתינה יש להבחין בדרכים שונות שבאמצעותן הוא מיושם, כמו נתינה מוחשית, מילולית ומופשטת, באופנים השונים שבהם נעשה החסד – ישירות או בעקיפין – ובנמענים השונים לנתינה בסביבה הקרובה והרחוקה.
פעילות התנדבותית של הנער במסגרת הקהילה שבה הוא חי תורמת תרומה של ממש לטיפוח האחריות והמחויבות שלו כלפי החברה. פעולות ההתנדבות בתקופת זו של ההתבגרות עשויות להשליך על התפתחותם של התלמידים מבחינה קוגניטיבית, חברתית ורגשית.
היחשפותם של תלמידים לפעילות התנדבותית בקרב נמענים שונים בסביבה הקרובה והרחוקה פורסת בפניהם הזדמנויות להכרת החברה על גווניה השונים, ליצירת קשרים בין-אישיים עם הסביבה ולהכרת צורות ביטוי שונות של מצוות גמילות חסדים.
היא מאפשרת להם להרחיב את טווח ההתנסויות שלהם ואת איכותם, לגלות עצמאות, יוזמה, מחויבות, אחריות ויצירתיות, לבחון כישורים ויכולת, להתמודד עם בעיות, לרכוש מיומנויות אישיות ואף לחוות אושר וסיפוק. חשוב לבחון עם התלמידים בכיתה ו' מהם ההיבטים של הפעילות ההתנדבותית בבית הספר או בקהילה במסגרת מבצעים ויוזמות קצרות טווח וללוות את התלמידים לפני הפעילות, במהלכה ואחריה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il