ניהול קונפליקטים כיתה ד
גילויי התחשבות בזולת, הבנה, ותרנות, סובלנות והקשבה הם חלק ממערך התנהגויות חיוביות הנרכשות בעזרת אימון ותרגול בנושא ניהול קונפליקטים. מיומנויות אלו נרכשות בין השאר באמצעות שיח שבו נבחנות הדרכים לגלות איפוק במצבים שבהם מתעורר קונפליקט. לדוגמה: הימנעות מאימפולסיביות, ויתור ונסיגה, ערנות לצורכי האחר והתחשבות בהם, שימוש בשפה מכבדת, חיפוש אחר פתרון מקדם לבעיה שבעקבותיה התעורר הקונפליקט, דיבור פנימי ושכנוע עצמי בדבר חשיבותה של התגובה המתונה. השותפים במצבי קונפליקט הם הפוגעים, הנפגעים והסביבה, ולכל אחד מהם יש היכולת להשפיע על ניהול הקונפליקט בהצלחה.
תרגול ההתנהגויות הללו בחיי המעשה בהתמודדות עם קונפליקטים המתעוררים בחברה עשוי לתרום לשינוי בהתנהלותם של השותפים במצבי קונפליקט.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}