דלג אל:

המבנה העשרוני בתחום ה-100

חזרה

רציונל למורה

יחידת החומר של מספרים בתחום ה-100 כוללת מיומנויות שונות שעל התלמידים לשלוט בהן: זיהוי ושיום, רצף המספרים, הבנת המבנה העשרוני, המבנה העשרוני והשלכותיו לחיי היום-יום, מיקום המספר בלוח ה-100, השוואה בין מספרים. ביחידה זו מוצגות פעילויות שונות להקניית המיומנויות האלה. בחומרים הנלווים יש מצגות אומדן לפיתוח החשיבה הכמותית בתחום זה.

רצף

לאחר היכרות עם המבנה העשרוני בתחום ה-20 ופעולות חיבור וחיסור בתחום זה.

מטרות תוכן

  • התלמידים יכירו את המספרים 100-1.
  • התלמידים יתמצאו בלוח המאה – זיהוי ושיום מספרים.
  • התלמידים יבחינו בין ספרת העשרות ליחידות.
  • התלמידים יבינו שיש משמעות למיקום הספרה במספר.
  • התלמידים יתאמנו בפירוק מספר לפי המבנה העשרוני.
  • התלמידים ידעו את רצף המספרים.
  • התלמידים יתרגלו השוואה בין מספרים.

מיומנויות המאה ה-21

אוריינות מתמטית: אוריינות כמותית, חשיבה יצירתית

אוריינות דיגיטלית: התנהלות חברתית

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il