דלג אל:

השבר הפשוט כחלק של כמות

חזרה

רציונל למורה

ביחידה זו השבר נלמד במשמעות של חלק מכמות. מומלץ לשלב משמעות זו כבר בתחילת הלמידה על שברים פשוטים כדי לא לקבע את משמעות השבר רק לחלק מהיחידה אלא גם לחלק מקבוצת עצמים. למידה זו ספיראלית ונלמדת בכיתות ד עד ו. בכיתה ד רצוי לשלב את הלמידה באמצעות אביזרים ואירועים מחיי היום-יום. בכיתה ו נלמד הנושא של חלק מכמות עם המשמעות של כפל שלם בשבר. ביחידה זו חומרי למידה לכל שלב.

רצף

לאחר תחילת הלמידה על מהות השבר הפשוט. אפשר ללמד בד בבד עם השוואת שברים ופעולות בשברים. נושא חשוב לפני אחוזים.

מטרות תוכן

  • התלמידים יבינו את מהות השבר גם כמשמעות של חלק מכמות ויפתחו אסטרטגיות שונות למציאת חלק מכמות, מציאת החלק ומציאת הכמות השלמה.

מיומנויות המאה ה-21

מיומנויות קוגניטיביות: אוריינות מתמטית, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית ואוריינות דיגיטלית

מיומנויות תוך אישיות: הכוונה עצמית

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il