דלג אל:

השוואת שברים

חזרה

רציונל למורה

השוואת שברים היא נושא הנלמד תחילה אינטואיטיבית בכיתה ד ואחר כך גם אלגוריתמית. ביחידה זו פעילויות להעמקת הידע וההבנה בנושא המשלבות את הדרך האינטואיטיבית והדרך האלגוריתמית ברמות תרגול שונות.
ביחידת הוראה א' שלושה שיעורים: השוואת שברים שווי מונים, השוואה למספר ייחוס – חצי, השוואה למספר ייחוס – שלם, ללא הרחבת שברים. במהלך היחידה משולבים יישומונים שונים בלמידה.
יחידת הוראה ב' מציעה מענה דיפרנציאלי לעבודה בקבוצות לפי רמות אחרי הנושא הרחבת שברים.
בחומרי ההוראה הנלווים יש פעילויות שאינן מצריכות ידע מוקדם להשוואת שברים והן מתאימות לתחילת הוראת הנושא.
ביישומונים יש הסבר והמחשה של ההשוואה באמצעות ציר המספרים ומודל השטח.
המשחק 'מלחמת שברים' מתאים לסיכום הנושא.

רצף

כדאי ללמד לאחר שמות שונים לשבר

מטרות תוכן

  • התלמידים ידעו להשוות שברים באופן אינטואיטיבי ובאופן אלגוריתמי

מיומנויות המאה ה-21

מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית, אוריינות מתמטית, חשיבה יצירתית

מיומנות תוך אישית: הכוונה עצמית

מיומנות בין אישית: התנהלות חברתית

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בדוא"ל : pop-charedi@education.gov.il